خبرگزاری کار ایران

چهارمین آیین ساعت زمین در شهرزیرزمینی نوش آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۴۶۳

با پیام صوتی پرفسور بهلول علیجانی، چهارمین آیین ساعت زمین در شهر زیر زمینی نوش آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل رییس قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی گفت: تغییر اقلیم و گرمایش جهانی ریشه و منشا همه مخاطرات محیطی در شرایط امروز جهان است.

پرفسور «بهلول علیجانی» در پیام صوتی خود خطاب به شرکت کنندگان در آیین ساعت زمین در شهرزیرزمینی نوش آباد افزود: تغییرات اقلیمی چون یک بحران جهانی است باید به صورت بین المللی، ملی و محلی چاره جویی شود و بر همه انسان‌ها در هر منطقه و هر سطحی که باشند لازم است که در جهت جلوگیری از آن همت کنند.

به گفته وی، مهم‌ترین راهکار جلوگیری از مخاطرات محیطی، کاهش مصرف انرژی و آب تا حد برآوردن نیازهای اولیه است و گاهی شناخت یک اقلیم، قبل از ساخت و ساز سبب می‌شود که آلودگی یک شهر کم و مهارشود.

بنیانگذار علم اقلیم‌شناسی ایران تصریح کرد: اقلیم‌شناسان می‌دانند که در آینده چه می‌شود، این موضوع می‌تواند در جهت دفع یک بحران، عاملی حیاتی باشد و مدیران و نمایندگان می‌بایست گوش به فرمان، شخصیت‌های علمی بزرگ در کشور باشند، تا کشور از آلودگی‌ها‌‌ رها شود.

وی در مورد نقش مردم تاکید کرد: مردم باید کنجکاو و تیزهوش باشند و از نمایندگانشان ومدیران اجرایی بخواهند که کارهای اجرایی منطقی انجام دهند.

علیجانی تاکید کرد: به طور کلی در بازه‌های کوتاه مدت که عمدتاً بر روی وضعیت خاک اثر می‌گذارد تمرکز خشکسالی‌ها در نیمه شمالی کشور بیشتر بوده است و به عبارت دیگر اقلیم بارشی کشور در نیمه شمالی متغیر‌تر از نیمه جنوبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز