خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبرداد:

فعالیت 233 مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۷۷۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعالیت 233 مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده امروز در جریان بازدید از مراکز مهم گردشگری در این استان اظهار کرد: مراکز اطلاع رسانی به گردشگران همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در گیلان فعال شده است.

وی از فعالیت 233 مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد 65مرکز اطلاع رسانی دائم و موقت مربوط به میراث فرهنگی، 48مورد مربوط به هلال احمر و بقیه مراکز اطلاع رسانی متعلق به دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های گیلان است.

این مسئول ادامه داد: گردشگران می‌توانند در مراکز اطلاع رسانی از بروشور جاذبه‌های گردشگری این استان، نقشه راهنما، لوح‌های فشرده با مضمون معرفی استان و نرم افزارهای خدمات گردشگری بهره‌مند شوند.

علیزاده با بیان اینکه طرح نظارت از حوزه‌های گردشگری گیلان با قوت در حال انجام است، خاطر نشان کرد: 537 ناظر مامور نظارت  و خدمات رسانی به گردشگری هستند.

وی، از افزایش 12.13 درصدی ورودی زمینی و هوایی مسافران نوروزی به گیلان خبر داد و افزود: از 27 تا 29 اسفندماه سال 93 ، تعداد 358 هزار و 475 مسافر در استان اقامت کردند که این رقم افزایش 4.49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به آمار مسافران ورودی به این استان گفت : 872 هزار و 596 مسافر از 27 تا 29 اسفندماه سال 93 وارد استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از 25 اسفند ماه سال 93 با حرکت خودرویی دستگاه‌های عضو در گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: سه جلسه کاری از آغاز فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در مرکز استان برگزار شده است.

علیزاده، برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را از برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر خواند و بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی در ستاد مذکور پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: 74 هتل،21 هتل آپارتمان، 66 مجتمع گردشگری و 47مهمانپذیر در گیلان میزبان مسافران نوروزی امسال است.

این مسئول ادامه داد: همچنین 786 منزل استیجاری،202 واحد پذیرایی بین راهی و سفره‌خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز