خبرگزاری کار ایران

نیمی از مازاد بر درآمد 30 میلیون تومانی استان زنجان تخصیص داده شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۱۳۱

استاندار زنجان، گفت: ۳۰ میلیون تومان مازاد بر درآمد در استان زنجان وجود داشت که ۵۰ درصد آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز سه شنبه (۲۶ اسفند) در آخرین وسیزدهمین جلسه از سری نشستهای سال ۹۳ در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد یکساله استان، در سالجاری با اشاره به اینکه سال ۹۳ سال سخت و دشواری به لحاظ انجان تکالیف دولتی بوده است، اظهار داشت: قدرت منابع مالی دولت در بودجه‌های عمرانی بنا به دلایلی دچار کاهش بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مقایسه با سالهای گذشته علیرغم برخی مسائل شاهد توفیقاتی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلفاستان بودیم، افزود: در حوزه عمران ونوسازی جاده‌های روستایی اقدامات درخور توجهی در استان انجام شده است.

انصاری در ادامه با اشاره به اینکه امسال در حوزه آب روستایی۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد، ادامه داد: طرح هادی در روستاهای استان زنجان در حال اجراست.

مقام عالی دولت در استان به طرح گازرسانی به روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

استاندار زنجان به راه‌های ارتباطی استان و روکش آسفالت آن اشاره کرد و گفت: با جذب منابع ملی عملیات عمرانی استان به بیش از ۲ برابر ارزش ریالی سال گذشته ارتقاء یافت.

انصاری همچنین به تشکیل ستاد تسهیلات سفر در استان اشاره کرد و گفت: این ستاد به صورت دائمی تشکیل شده است که برای ارائه خدمات در استان خواهد بود.

استاندار زنجان، در این خصوص ارائه خدمت به مسافران نوروزی را مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد دائمی عنوان کرد و خاطر نشان شد: به جهت رفاه مسافران و گردشگران و بهره‌مندی از اثر تاریخی بازار زنجان، صنوف در این ایام آماده ارائه خدمت هستند.

این مقام مسئول در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بودجه کشور به تصویب مجلس رسیده است، اضافه کرد: این فرصت برای دولت فراهم شد تا با شروع سال مالی، فعالیت‌های اجرایی با بودجه مصوب آغاز شود.

وی به بودجه استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰ میلیون تومان مازاد بر درآمد در استان وجود داشت که ۵۰ درصد آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان تخصیص یافت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های استان زنجان با مشارکت پیمارنکاران انجام خواهد شد: اظهار داشت: بخشی راهی‌های مواصلاتی استان در محورهای تعریض محور سلطانیه به خدابنده و سراهی سلطانیه به ابهر با تامین اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی انجام می‌گیرد وبخشی از سرراهی طارم به منجیل با حدود ۸۰ می‌یلیارد تومان اعتبار از این طریق اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای احداث کمربندی شمالی زنجان با موافقت شورای اقتصادی و با مشارکت پیمانکاران توسط وزارت راه وشهرسازی، استانداری، قرار‌گاه خاتم الانبیاء و شهرداری با محوریت استانداری زنجان اقدام خواهد شد، افزود: طرح، طراحی شده و منتخب برنده شده از بین ده طرح از میان طراحان برای طراحی پروژه بزرگ سبزه میدان توسط «گروه ایجاد» آماده برای اجرایی معماری تاریخی این منطقه در زنجان آماده است.

انصاری با اشاره به پروژه سبزه میدان زنجان خبر از طراحی معماری این پروژه منطبق با بافت تاریخی، مذهبی شهر زنجان داد وگفت: این اقدام در دستور کار است.

استاندار زنجان، در ادامه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص پروازهای زنجان به تهران نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا پرواز به عتبات عالیات نیز در این فرودگاه انجام شود که تا ایجاد امنیت در کشور عراق این مساله محقق نمی‌شود.

انصاری در پایان سخنان خود، به میزان تحقق شعار سال اشاره کرد و تاکید کرد: مقابله با تورم، کاهش نرخ بیکاری، حل مشکلات واحدهای اقتصادی، ایجاد نمایشگاه کتاب، جشنواره‌های موسیقی و بهره برداری از هنرستان هنرهای زیبا از دیگر اقدامات موثردر تحقق شعار سال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز