خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان:

گلاب ناب کاشان برای گردشگران نوروزی معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۴۸

معاون فرماندار کاشان گفت: کاشان پیشرو در تولید گلاب ناب و دو آتشه است ولی تاکنون اقدامی در خصوص معرفی ویژگی‌های گلاب ناب و با کیفیت برای مردم و گردشگران تبیین و تشریح نشده است که ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی گلاب ناب کاشان برای مردم و گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محسن فخری» در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان گلابگیران، تولیدکنندگان و مسئولان ادارات حوزه‌های مرتبط در فرمانداری شهرستان کاشان تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: وجود ۱۷۰۰ کارگاه گلابگیری در شهرستان نشان می‌دهد اشتغال زایی قابل توجه و گسترده‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.

معاون فرماندار کاشان گفت: ساماندهی گلابگیران به معنی حذف گلابگیر سنتی نیست بلکه باید با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های منطقه و شهرستان کاشان برای حل مشکلات این حوزه گام برداشت و با در نظر گرفتن راهکار علمی و با یک استراتژی مشخص حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در هرجای ایران اسلامی گلاب را با نام کاشان می‌شناسند تصریح کرد: باید تمام تلاش ما برای حفظ این برند و ارتقاء بخشی کیفیت آن باشد.

فخری افزود: آزمایشگاه مجهز دانشگاه کاشان این امکان را در اختیار متولیان امر قرار می‌دهد تا با تقویت ابزارهای نظارتی وضعیت بازار را کنترل نمایند و از ورود گلاب تقلبی به بازار جلوگیری کنند.

معاون فرماندار کاشان یادآور شد: متأسفانه در شهرهای دیگر از نام گلاب کاشان استفاده نموده و با ارائه گلاب با کیفیت پایین و گاهی گلاب تقلبی به سابقه گلاب کاشان صدمه می‌زنند که می‌بایست برای آن رفع آن تلاش کرد.

وی در خصوص ایجاد مراکزی به عنوان بسته بندی متمرکز گلاب در شهرستان کاشان گفت: قبلاً کاشان در این خصوص تجربه‌ای داشته که موفقیت چندانی در بر نداشته و لازم است تا با آسیب‌شناسی موضوع بررسی و نقاط ضعف و قوت راهکاری مناسبی رابا کمک هم عملیاتی کنیم.

فخری در خصوص مشکلاتی که در حوزه محیط زیست برای صنعت گلابگیری ایجاد شده است گفت: ما می‌توانیم با استفاده از روش‌های علمی بااستفاده پسماند گل ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم و محیط زیست را نیز پاکیزه نگه داریم.

محسن حلاجی مدیر خوشه گلاب کاشان نیز در این جلسه گفت: نبود آمار جامع و کامل در این حوزه و نداشتن اتحادیه صنف گلابگیران ازجمله مشکلاتی است که سعی داریم از طریق خوشه گلاب و همکاری مدیریت شهری عملیاتی کنیم.

وی تصریح نمود: هرکشوری که محصولی استراتژیک دارد روی آن سرمایه گذاری می‌کند و ایران که مهد گل و گلاب است در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید گلاب ارگانیک شهرستان کاشان اقداماتی انجام شده است ولی رتبه اول تولید گلاب ارگانیک کشور در اختیار کرمان و رتبه دوم در اختیار دماوند است. یادآور شد: برای گلاب کاشان با ۲۵۰۰ سال قدمت باید تلاش نمود تا در رقابت با کرمان و فارس و ۱۱ استان دیگر کشور که هم اکنون به کشت گل محمدی و تولید گلاب و اسانس اشتغال دارند، ضمن حفظ جایگاه وضعیت خود را ارتقا بخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز