خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد؛

رسیدگی به حدود418 هزار فقره پرونده قضایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۸۹۷

رئیس کل دادگستری گیلان از رسیدگی به حدود 418هزار و 219فقره پرونده قضایی در طول سال جاری در سطح دادگستری‌ها، دادگاه‌های بخش و دادسراهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، احمد سیاوش پور امروز در نشست شورای قضایی استان با اشاره به فشارها و تحریم های جهانی، هدف و نیت دشمنان را آسیب رساندن به انقلاب اسلامی ایران وانتشار پیام آن در منطقه ودر سطح جهان عنوان کرد.

وی با قدردانی از صبر و تحمل مردم در قبال تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلات موجود ناشی ازآن افزود: خدمت به این ملت ارزشمند و مقدس است و همه ما باید قدردان و شاکر خداوند از جهت خدمت گذاری به ملت باشیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره باید الگو و نمونه سایر دستگاه ها باشد، ادامه داد: سلامت اداری، نظم و کار مضاعف سه محور اصلی و در دستور کارمدیران دستگاه قضا است .

رئیس کل دادگستری گیلان، نظم را اصلی ترین رکن زندگی اجتماعی و فرد برشمرد و تاکید کرد: در مجموعه و نهادی که از بیت المال ارتزاق می شود نباید با توجیه های نابجا در رفت و آمد ها اداری تاخیر مشاهده شود.

وی، کار مضاعف را یکی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه خواند.

سیاوش پورافزود: در کشوری که جوانان آن جان و هستی خود را برای سرافرازی نظام ایثار کرده اند باید بدون توجه به ساعت و زمان خدمت کرد.

وی خمیرمایه پیشرفت جامعه و کشور را در تلاش و پشتکار عنوان کرد و آن را نشان دهنده عزم ملی برای آبادسازی هرچه بهتر و بیشتر ایران اسلامی دانست.

رئیس کل دادگستری گیلان با تبیین اینکه دستگاه قضایی مرجع و ملجا تظلم خواهی مردم است، یادآور شد: کاهش اوقات دادرسی در دادسراها و دادگاه های استان از موفقیت های دستگاه قضایی در سال جاری بود.

وی مجموع پرونده‌های ورودی به کلیه دادگستری‌ها، دادگاه‌های بخش و دادسراهای گیلان را در11 ماهه سال جاری بالغ بر 448هزار و 407 فقره اعلام کرد.

سیاوش پوربیان داشت: از این تعداد حدود 418هزار و 219پرونده در طول سال رسیدگی شده است.

وی اذعان کرد: این به معنی آن است که به 10هزار و 771 فقره پرونده بیش از پرونده های ورودی توسط دادگستری های گیلان رسیدگی شده است.

رئیس شورای قضایی گیلان یکی از اولویت های دستگاه قضایی در سال 94 را مبارزه با فساد در جوانب مختلف آن برشمرد و تاکید کرد: که این کار باید با قانونمندی و تدبیر همراه باشد.

وی با اشاره به ضرورت اقدام به بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه کشوردر اجرای سیاستهای جایگزین حبس با حفظ امنیت جامعه را یکی از راه های کاهش جمعیت زندانها دانست.

سیاوش پوردر پایان از مردم خواست با رعایت قانون و احترام به آن ضریب امنیت خود و جامعه را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز