خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام احمدی:

غربی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران در مسئله هسته‌ای انحرافی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۹۴

نماینده مردم کنگاور، هرسین و بیستون گفت: مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها بهانه‌ای برای منزوی کردن و فشار آوردن بر ایران است و خود این کشور‌ها بهتر می‌دانند که ما انحرافی در این مسیر نداشته و نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنای کرمانشاه، حجت الاسلام وحید احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز داعش پدیده است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و تمام کار‌ها و اعمال آنها برخلاف شعائر اسلامی و نیز رفتار و اخلاق ائمه اطهار انجام می‌شود.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و بیستون به مذاکرات هسته و نیز موضوع تحریمهای غربی‌ها علیه مردم و نظام اسلامی اشاره داشت و افزود: مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها بهانه‌ای برای منزوی کردن و فشار آوردن بر ایران است و خود این کشور‌ها بهتر می‌دانند که ما انحرافی در این مسیر نداشته و نخواهیم داشت.

حجت الاسلام وحید احمدی تاکید کرد: به اعتقاد بنده تیم مذاکره کننده تاکنون از تکالیفی که بر عهده داشته؛ یعنی دفاع از حقوق ملی و دستاوردهای هسته‌ای کار خود را تاکنون به خوبی انجام داده و به تمامی خطوط‌های قرمز و دستاورد‌ها و... توجه داشته است و فریب این جنگهای دروغین و ساختگی را هرگز نخواهد خورد.

این نماینده مجلس به بودجه سال آینده کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: بنده تصور می‌کنم که مسئولان کشور باید به دنبال این موضوع باشند که مباحث اقتصادی را از درآمدهای نفتی جدا کنند. حدود ۲۲ سال قبل بود که رهبری انقلاب نسبت به این موضوع توجه جدی کردند و تاکید بر ایجاد صندوق توسعه ملی داشتند، مبنی بر اینکه سالی ۵ درصد از درآمد نفتی به آن صندوق برای توسعه کشور واریز شود، ولی در دولتهای گذشته به این موضوع توجهی نشد و اگر این اتفاق می‌افتاد با توجه به فشارهای اقتصادی این روز‌ها، هرگز اتفاق خاصی برای ما از نظر اقتصادی روی نمی‌افتاد.

وی تصریح کرد: لذا باید دولت باید به این سمت حرکت کند که اقتصاد را از نفت جدا نماید و باید گفت راههای که می‌شود در این مسیر انجام داد، مدیریت و اداره مسئله می‌باشد.

احمدی به موضوع افزایش درآمدهای اقتصادی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه ظرفیتهای بسیار خوبی دارد، لذا این ظرفیت‌ها باید مدیریت شود و به سامان برسد. وضعیت جغرافیایی، داشتن مرزهای بین المللی با کشور عراق، بهره‌مندی کرمانشاه از آثار تاریخی و نیز موقعیت آب و هوایی آن، فرصتهای بسیاری پیش پای مردم این دیار گذاشته است که می‌تواند مشکل اشتغال را به صورت کامل برطرف کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای این کار باید ساز و کار تعریف شود و زمینه‌ها ایجاد شود. اگر مسئولان اجرایی بتوانند در این زمینه حرکت کنند، یعنی زمینه جذب سرمایه گذاران را مهیا کنند و تولیدکنندگان را به صورت کامل حمایت کنند، می‌توانیم شاهد تحول اقتصادی در این استان باشیم

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد تحول اقتصادی را در خود دارد، بیان داشت: البته باید فرهنگ کار در جامعه تغییر کند، امروز در جامعه ما کار را به عنوان کارمند بودن تعریف می‌کند و این روش؛ روشی اشتباه است و باید این نگاه تغییر پیدا کند و اگر این کار بیفتند، با توجه به ظرفیتهای استان، اشتغال روند پایدار و بهتری پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبات بسیار خوبی در سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه مصوب شد و ایشان در جلسه هیات دولت که در این استان برگزار شد، بر برخی از موارد تاکید فراوان داشتند و این امر باعث ایجاد امید در دل مردم این خطه شد.

وی تصریح کرد: اگر تمام مصوبات سفر رهبری به این استان، کامل اجرایی می‌شد، تحول شگرفی در کرمانشاه روی می‌داد، ولی متاسفانه این امر محقق نشد؛ همانند مسئله راه آهن غرب، پالایشگاه آناهیتا و...

احمدی گفت: به نظر بنده مهم‌ترین مشکلی که در این زمینه به وجود آمد، بخشی از آن بر می‌گردد به اقتصاد کشور، البته این نمی‌تواند همه علت این اموضوع باشد، لذا از مسئولان استان درخواست داریم که به این موضوع بیشتر بپردازند.

وی به وظایف نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: برای نماینده دو وظیفه اصلی تعریف شده است، یکی در حوزه قانونگذاری و دیگر در حوزه نظارت. به نظر بنده در حوزه قانونگذاری هم مجلس و هم نمایندگان نمره قابل قبولی دارند، ولی در بخش نظارت؛ نه نمایندگان استان توفقی داشته‌اند و نه خود مجلس و باید گفت که مجلس قبلی نیز در این حوزه موفق نبوده است.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و بیستون در پاسخ به گله‌مندی یکی از مدیران رسانه‌ای مبنی بر عدم تعامل نمایندگان با رسانه‌ها، گفت: به نظر بنده رسانه‌ها باید همیشه به دنبال مطالبات استان باشند و نمایندگان را به تحرک داشتن، تشویق کنند، البته این تعامل باید دو طرفه باشد.

احمدی به موضوع و مباحث مدیریتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از اتفاقات در حوزه مدیریت‌ها، مربوط به سیاست گذاری‌ها است، لذا برای این امر نیازمند عناصر دیگری هستیم، البته اذعان داریم که در بحث مدیریت برخی از مشکلات را داریم، با این وجود نمی‌توان تمام مشکلات را در حوزه مدیر خلاصه کرد.

وی در ادامه به مشکلات حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما هنوز در حوزه کشاورزی نتوانسته‌ایم کارهای اولیه را انجام دهیم که این نشان می‌دهد که هنوز در حوزه کشاورزی سنتی هستیم.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چنانکه مجموعه‌های مختلف در کشور و استان، هر کدام موظف به انجام کارهای خود شوند، بسیاری از امور اصلاح خواهد شد، لذا مدیریت باید به سمت یک مدیریت ثابت و جهادی حرکت کند.

حجت الاسلام احمدی به موضوع راه آهن غرب اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان در بحث راه آهن کاری که می‌توانند داشته باشد، در زمان بودجه است، یعنی زمانی که ۸۵ درصد بودجه کشور، صرف بودجه جاری و مابقی صرف کارهای عمرانی است و نیز با توجه به مشکلات جدید، نمی‌توان انتظار کار بیشتری داشت، از سوی دیگر همین پروژه‌هایی که در سطح کشور در دست اجرا داریم، اگر بخواهند تکمیل شوند در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان احتیاج دارند.

وی بیان داشت: لذا نمایندگان با توجه به شرایط عمومی کشور می‌توانند جلو بروند و بسیاری از این مسایل مربوط به مسایل و شرایط عمومی و اقتصادی کشور است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این وجود موضوع راه آهن به عنوان بحث مهمی در مجمع نمایندگان استان کرمانشاه دنبال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز