خبرگزاری کار ایران

آملی‌ها 27 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۶۲

مدیر کمیته امداد آمل، مجموع زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان را مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیوت ریال عنوان کرد.

به گزارش  ایلنا از آمل ، به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)آمل، رمضان علی‌پور با اشاره به جمع‌آوری زکات در این شهرستان بیان کرد: زکات یکی از موارد مهمی بوده که در قرآن کریم و احادیث به پرداخت آن برای دستگیری به مردم و آبادانی جامعه تاکید شده است.

وی افزود: معمولا در این شهرستان مواردی که به آن زکات واجب تعلق گیرد وجود ندارد و مردم زکات مستحبه نظیر زکات مرکبات را به نیازمندان اختصاص می‌دهند.
 
علی‌پور با اعلام اینکه در بخش زکات شهرستان آمل در سطح مازندران از شهرهای شاخص است، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری از سوی مردم خیراندیش و نیکوکار این شهرستان مبلغ ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زکات حمایتی جمع‌آوری شد که برای نیازمندان هزینه می‌شود.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)آمل با تاکید بر اینکه باید همه‌مان در راستای کاهش فقر در جامعه و فقرزدایی دست به دست هم دهیم تا گره‌ای از کار خانواده‌های نیازمند و محروم باز شود، ادامه داد: میزان زکات پروژه‌ای هم طی 11 ماه گذشته در این شهرستان مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال بوده است.
 
علی‌پور مجموع زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان را مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیوت ریال دانست و متذکر شد: زکات پروژه‌ای شامل ساخت مساجد، ساخت خانه عالم، تکایا، زینبیه، ابوالفضلی و پل ارتباطی بوده است.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)آمل گفت: زکات حمایتی هم در زمینه تهیه سبد کالا نیازمندان که در همان منطقه توزیع می‌شود، ساخت سرویس بهداشتی، حمام، تکمیل و بهسازی ساختمان است.
 
وی با تاکید بر برگزاری هفته اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در آستانه آغاز سال نو شمسی در این شهرستان ابرازکرد: در این شهرستان 30 پایگاه ثابت و سیار آمل برپا شده که 25 پایگاه این جشن ثابت و پنج پایگاه سیار بودند تا به امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداختند.
 
علی‌پور با اشاره به اینکه هفته احسان و نیکوکاری از نهم تا پانزدهم اسفند ماه امسال به همراه نواختن زنگ جشن نیکوکاری در سطح مدارس این شهرستان برگزار شد، گفت: این امر با همکاری فرمانداری ویژه آمل، اداره آموزش و پرورش، نیروی مقاومت بسیج و پایگاه‌های بسیج محلات این شهرستان برگزار شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز