خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

جامعه با امید بر یاس های فرهنگی و اجتماعی غلبه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه یأس اجتماعی موجب یأس در حوزه فرهنگی می‌شود، افزود: جامعه با امید بر این یاس‌های فرهنگی و اجتماعی غلبه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ار رشت،  فیروز فاضلی ‌در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نظم، امنیت و رسانه در فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه امنیت و رسانه به هم پیوستگی و هم افزایی دارند، اظهارکرد: در افق چشم انداز 1404، کشور ما در منطقه از مشخصه‌ وجود امنیت سیاسی، اجتماعی و قضایی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امنیت بدون دغدغه کارکردن است، افزود: فرد در سایه امنیت در محیطی آزاد، کمال و رشد پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تقسیم امنیت به درونی و بیرونی تصریح کرد: امنیت بیرونی همان انضباط بیرونی و امنیت درونی احساس امنیتی است که کمال آفرین می‌شود.

وی با بیان اینکه پارامترهای امنیت باید مطابق با سرزمین باشد، تصریح کرد: نخستین مشخصه سرزمین ما در طول تاریخ چندپارگی فرهنگی بوده که با عواملی همچون دین اسلام و زبان فارسی اتحاد فرهنگی گرفته است.

فاضلی با بیان اینکه یأس اجتماعی موجب یأس در حوزه فرهنگی می‌شود، افزود: جامعه با امید بر این یاس های فرهنگی و اجتماعی غلبه می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید راه‌های ایجاد امنیت پایدار را آموخت، تاکید کرد: مهمترین مسئله برای امنیت پایدار تمرکز زدایی، واگذاری امور به مردم و جلب مشارکت حداکثری است.

این مسئول، حوزه فرهنگی و آموزش را رکن مهم در ایجاد امنیت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه هدف همواره باید مشخص باشد تا بتوان ارزش‌ها را درونی کرد.

وی از نوجوانان و جوانان در عرصه کنونی به عنوان یک هدف یاد کرد.

فاضلی  در ادامه با اشاره به نقش مطبوعات در ایجاد امنیت تصریح کرد: شکل دهی به افکار عمومی، هدایت و جهت دهی به مردم و تصویرسازی ذهنی در مردم توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تصریح اینکه همه ما نیازمند احساس امنیت هستیم، اذعان کرد : این احساس امنیت باید توسط نخبگان و مسئولان در مردم ایجاد شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه امنیت جمهوری اسلامی ایران را ندارد، افزود: باید این امنیت را برای افراد جامعه درونی کنیم و این دورنی کردن نیازمند قلم اصحاب رسانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز