خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد؛

برپایی نمایش‌های آئینی سنتی در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۷۰

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از برپایی نمایش‌های سنتی آئینی در منطقه آزاد انزلی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا از انزلی، سید ضیاء الدین شفیعی امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: امسال هشت ویژه برنامه نوروزی در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی انتشار نخستین سالنوشت فرهنگی، گردشگری نیلوفران آزاد، فعال سازی ستاد خدمات سفر سازمان، برگزاری باغ هنر، اجرای هفت سین نوروزی و برپایی نمایش‌های سنتی آئینی بهارستان را ازجمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: نمایش‌های خیابانی و عروسک گردانی، تهیه و توزیع خبرنامه گردشگری نیلوفران و برنامه «برسفره طبیعت» از دیگر برنامه‌های فرهنگی وهنری سازمان منطقه آزاد انزلی برای ایجاد اوقات شاد و تفریحی برای گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به انتشار اولین سالنوشت فرهنگی، گردشگری نیلوفران آزاد گفت: نخستین سالنامه منطقه آزاد انزلی در بخش‌های مختلف در بین گردشگران توزیع می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه تشکیل ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای بالابردن آمادگی و هماهنگی با نهادهای همکار در خدمات رسانی به گردشگران است، ادامه داد: در مجموعه باغ هنرانزلی، اساتید نقاشی، خوشنویسی، فضا سازی و قلم زنی استان و کشور در محدوده ساحلی منطقه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گفته وی، برنامه مذکور از پنجم تا دهم فروردین ۹۴ برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، اجرای هفت سین نوروزی در هفت لوتکا «قایق محلی» که هر یک با یکی از سین‌های هفتگانه تزئین شده‌اند را از دیگر برنامه‌های فرهنگی نوروزی این سازمان اعلام کرد.

وی از تهیه و توزیع خبرنامه گردشگری نیلوفران در این ایام خبر داد و گفت: اجرای تئا‌تر خیابانی «ما گردشگر هستیم» در هفته اول و هفته دوم فروردین در نوار ساحلی به همراه حضور عروسک‌های بزرگ «کاس آقا» و «کاس خانم» به عنوان نمادی از زن و مرد گیلانی در میان گردشگران از برنامه‌های برپایی نمایش‌های خیابانی و عروسک گردانی در این ایام است.

شفیعی اشاره کرد: جشنواره مجسمه‌های بازیافتی نیز از جمله برنامه‌های فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در منطقه آزاد انزلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز