خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد؛

کاهش 14 درصدی سرقت در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۸۸

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از کاهش 14 درصدی سرقت در 11 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم قائد رحمتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد 11 ماهه پلیس گیلان اظهار کرد: تمام تلاش پلیس گیلان در راستای حفظ آرامش اجتماعی و کاهش تخلفات است.

وی با بیان اینکه در 11 ماهه امسال در بخش کشفیات قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم ، ادامه داد: در بخش وقوع قتل نیز شاهد رشد 5 درصدی بوده‌ایم.

قائد رحمتی از کاهش 14 درصدی سرقت در گیلان در طول امسال خبر داد و افزود: گیلان در بخش سرقت‌های مهم 40 درصد کاهش داشته و در سرقت‌های مسلحانه هیچ گونه تغییری را نسبت به سال گذشته نداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه امسال در حوزه کلاهبرداری و جعل اسناد افزایش چشمگیری را شاهد بوده‌ایم، یادآوار شد: این آمار بسیار ناراحت کننده و قابل تامل است.

وی خاطر نشان کرد: جعل اسناد و کلاهبرداری در سطح گیلان در طول سال جاری بالغ بر 50 درصد افزایش داشته است که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر دستگاه های امر در راستای ریشه یابی آن است.

رئیس پلیس گیلان ادامه داد: اصلاح امور جامعه باید در رهگذر اصلاح امور فرهنگی اتفاق بیفتد تا ماندگار شود.

وی با اشاره به آمار خودکشی در گیلان در طول امسال تصریح کرد: در این بخش شاهد کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

قائد رحمتی گفت: در بخش شرارت 14 درصد کاهش و در بخش نزاع‌های جمعی و فردی 25 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم که باید در این زمینه ریشه یابی و فرهنگی سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سطوح مختلف گیلان در بخش کشف مشروبات الکلی داخلی 36 درصد افزایش و کشف مشروبات الکلی خارجی 39 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، نتایج مذکور را مرهون تلاش‌های مرزبانان و نیروی انتظامی این استان دانست.

وی اضافه کرد: در بخش کشفیات مواد مخدر 6 درصد افزایش، کشف تجهیزات ماهواره 17 درصد افزایش و کشف سلاح و متعلقات 25 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

قائد رحمتی به آمار تصادفات درون شهری و برون شهری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بخش تصادفات منجر به فوت در حیطه درون شهری 3 درصد کاهش و برون شهری 7 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

به گفته وی، در مجموع در بخش تصادفات منجر به فوت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 5 درصدی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان به دیگر اقدامات پلیس استان در طول 11 ماهه سال جاری با بیان اینکه این ارگان در بخش جذب و بکارگیری پلیس افتخاری و جلت مشارکت عمومی و همگانی بسیار موفق عمل کرده است، یادآور شد: طی این مدت بالغ بر یک هزار و 83 نفر پلیس افتخاری جذب شده‌اند و حدود هزار نفر هم در حال طی مراحل جذب هستند.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش دستگیری معتادان، توزیع کنندگان و قاچاقچیان در 11 ماهه سال بالغ بر 93، 88 درصد افزایش داشته است، گفت: باید گامی در راستای اصلاح و بازگشت این افراد به جامعه برداشته شود.

قائد رحمتی با بیان اینکه طی 11 ماهه سال 93 در بخش طرح‌های انجام شده بالغ بر 14 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: طرح‌های عملیاتی 27 درصد افزایش، تماس همشهریان با پلیس 110در حدود 37 درصد افزایش و تماس‌های عملیاتی پلیس 110نیز 5 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز