خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

سلامت مردم مهمتر از تولید و اشتغال است

کد خبر : ۲۵۹۸۹۳

استاندار استان اصفهان گفت: گر چه در استانی مثل اصفهان اشتغال و تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما سلامت مردم از آن مهمتر است.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  رسول زرگرپور در جلسه ای که با حضور فرماندار شهرستان لنجان، مدیر کل محیط زیست استان و مدیرعامل کارخانه ی ذوب آهن پیرامون بررسی مسائل زیست محیطی کارخانه ی ذوب آهن برگزار شد، گفت: مسائل ذوب آهن و فولاد مبارکه از ابعاد مختلف برای مدیریت استان از اولویت بالایی برخوردار است.

استاندار اصفهان با اشاره به شکایت محیط زیست از کارخانه ذوب آهن در خصوص عدم اجرای اقدامات اساسی در جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ها و همچنین مسائل مربوط به پساب زرین شهر تاکید کرد: گر چه ذوب آهن در ابعاد مختلف دارای اهمیت است لیکن پرداختن به مقوله سلامت مردم و حفظ محیط زیست ایجاب می کند اقدامات اساسی در این خصوص تسریع گردد.

رسول زرگرپور افزود: با عنایت به دیدار اخیر مسئولین محیط زیست کشور با رهبر معظم انقلاب و تأکیدات معظم له در خصوص اهمیت و جایگاه محیط زیست، جایگاه این نهاد به عنوان یک دستگاه کنترل کننده مسائل زیست محیطی بایستی در نظر گرفته شود و ذوب آهن نیز فضا و بستر را جهت اقدامات بازرسان فراهم نماید.

زرگرپور با تاکید بر اینکه ذوب آهن باید نقشه های اطلاعاتی و برنامه های توسعه ای خود را در جهت رفع آلاینده ها بصورت ماهانه گزارش دهد، افزود: با توجه به شکایت صورت گرفته از سوی محیط زیست در خصوص آلودگی ها از یک سو و از طرف دیگر با توجه به تعهد ذوب آهن جهت نصب سیستم های کاهنده آلودگی محیط زیست، مقرر گردید با توجه به توافق صورت گرفته، فرصت سه ماهه ای در اختیار ذوب آهن قرار گیرد تا نسبت به انجام تعهدات خود اقدام نماید.

مدیرعامل ذوب آهن نیز در این جلسه از نصب دودکش ها و کونورتورهایی برای رفع آلودگی هوا خبر داد و اظهار داشت: این سیستم های تصفیه ی غبار از کشورآلمان خریداری شده و ذوب آهن متعهد می شود که از اوایل سال آینده نسبت به نصب آن و رفع آلاینده ها اقدام نماید.

وی با اشاره به آلودگی پساب زرین شهر گفت: ذوب آهن در خصوص جذب پساب زرین شهر نیز اقدامات مؤثری انجام داده که در بهار سال آینده در مدار تولید قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز