خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‎فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد

جوانان مظهر قدرت، قوت، امید نشاط در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۷۴

حجت‎الاسلام میرعمادی گفت :جوانان مظهر قدرت، قوت، امید نشاط ، هوش و استعداد و همچنین منشاء تغییر و تحولات بزرگ هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد لرستان، حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی در جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان استان لرستان، افزود: اگر جوانان در همه عرصه‌ها با قدرت و قوت وارد شوند باید از نظر فکری و اعتقادی قوی باشند تا بتوانند با استدلال و منطق به دفاع از مرزهای اعتقادی و فرهنگی بپردازند.

وی اظهار کرد: برگزاری این همایش و نمایشگاهی که همراه آن است نشان‎دهنده بخشی از توانمندی‌ و ظرفیت‌های جوانان استان است.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه حضور با شکوه و با عظمت جوانان در عرصه‌های گوناگون گواه بر این است جوانان از قوت، قدرت و توانمندی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که هرگاه جوانان به صحنه آمده‌اند و کاری به جوانان واگذار شده است آن کار با موفقیت و پیروزی به سرانجام رسیده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه کاری که جوانان انجام می‌دهند مایه افتخار و سربلندی است، اضافه کرد: حضور جوانان در دوران دفاع مقدس، در صحنه‌های انقلاب اسلامی  و بیداری اسلامی از افتخارات این جوانان است و همچنین جوانان لبنان نیز با حضور در جنگ‌های 22 و 33 روزه پیروزی را برای این کشور پدید آورد.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه بدون شک نامه مقام معظم رهبری به جوانان منشاء تحول بزرگی در دنیای غرب خواهد شد، اظهار کرد: دنیای غرب به وحشت افتاده است و از گروهی حمایت می‌کند که نشانی از دین در وجود آن‌ها نیست و اسلامی را نشان می‌دهد که مد نظر آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، افزود: مقام معظم رهبری از جوانان خواست که از اسلامی پیروی کنند که بصیرت، تفکر، تعقل، رحمت، مهربانی و عدالت در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پی بردن به هویت دینی یکی دیگر از رسالت‌های جوان مؤمن است، گفت: امروز جوانان ما در همه صحنه‌ها حضور دارند و به هویت دینی خودشان افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جوان انقلابی نیز رسالت‌هایی برعهده دارد، اظهار کرد: جوانان انقلابی نسل چهارم انقلاب رسالتی غیر از جوان انقلابی سال‌های 56 و 57 دارند که مهم‌ترین آن پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی است فرآیندی که مقام معظم رهبری در 5 محور آن را مشخص کرده است.

امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، داشتن جامعه اسلامی و فرهنگ و تمدن اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی هستند که جوانان انقلابی نسل چهارم باید به‌دنبال تحقق بخشیدن به آن‌ها باشند که برای تحقق آن جهاد علمی و عملی لازم است.

وی اضافه کرد: امروز جوانان انقلابی  با ایستادگی در برابر استکبار جهانی و روی آوردن به علم و دانش و فناوری نشان دادند که برای پیشرفت کشور قدم برمی‌دارند و این را باید بدانیم که نسل چهارم انقلاب مصمم‌تر از نسل اول انقلاب در این صحنه حضور دارند.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه افتخار جوان ایرانی این است که ولایت را در جان خود دارد که سبب پیشرفت، وحدت و رشد و تعالی است، تصریح کرد: ولایت ملاک و میزان اعمال است و امروز جوان ایرانی افتخارش این است که مقتدایشان مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه یک رابطه عمیق بین جوانان و ولایت و رهبری وجود دارد، اضافه کرد: رسالت جوان ولایی این است که از او تبعیت و اطاعت بدون قید و شرط داشته باشند و با محبت و مودتی که بین جوانان و مقام معظم رهبری وجود دارد از او حمایت و پشتیبانی کنند.

وی گفت: جوانان ما با حضور در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که می‌توانند هر کاری که اراده کنند را به مقصد برسانند و تنها به این نیاز دارند که آن‌ها را باور کرده و به آن‌ها اعتماد کنیم. باور کردن جوانان و اعتماد به آنان سبب افتخارآفرینی آن‌ها در عرصه‌های گوناگون می‌شود.

حجت‎الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه جوانان مظهر قدرت، قوت، امید نشاط ، هوش و استعداد و همچنین منشاء تغییر و تحولات بزرگ هستند، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم هرگونه تغییر در جامعه ایجاد کنیم فقط با توان جوانی امکان‌پذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه جوانان نمونه بیداری اسلامی هستند، اضافه کرد: جوانان از نیروهای فعال هر کشور هستند که توانایی لازم برای انجام هر کاری را دارند و جوانان زیبایی خاص و صفات برجسته‎ای دارند چراکه سرشار از عشق و محبت هستند.

وی اظهار کرد: جوان به‌دنبال استقلال شخصیت است و دارای اعتماد به نفس و عزت نفس است، اخلاص و پاکی دارد و از هرکاری که خالصانه باشد استقبال می‌کند چراکه خودش خالص و پاک است.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه امروز مجمع مشورتی جوانان استان لرستان به الگویی برای تمام جوانان کشور شده است، اذعان کرد: فعالیت‌های این مجمع در سراسر کشور برجسته شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جوانان ما مؤمن، انقلابی و ولایی هستند، اضافه کرد: این سه کلمه در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد و می‌فرماید: در کارهای فرهنگی امیدم به جوانان است که به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین رسالت جوان مؤمن تحکیم باورهای اعتقادی و تهذیب نفس است، گفت: ایمان مسئولیت‌آور است، مأمن مسئولیت‌پذیر است، اگر جوانان در همه عرصه‌ها با قدرت و قوت وارد شوند باید از نظر فکری و اعتقادی قوی باشند تا بتوانند با استدلال و منطق به دفاع از مرزهای اعتقادی و فرهنگی پرداخته و مبارزه با تهاجم فرهنگی ار دیگر مسئولیت‎های جوان مؤمن است.

حجت‌الاسلام میرعمادی با  نظام و حکومت اسلامی مسئولیت سنگینی را به دوش جوانان افتاده است، افزود: مسئولیت جوانان این است که پیام خدا، قرآن، دین و اسلام ناب را به جوانان دنیا برسانند و در عصر حاضر پرچم دین را به دوش بگیرند و آن‌را جهانی کنند.

وی با اشاره به نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشت، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیای غرب در راستای رسالت جهانی اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی اظهارکرد: این نامه برای جوانان غربی دو پیغام داشت اول این‌که اسلام را از منابع اصیل و صحیح بشناسند و ثانیاً این اسلام ناب را به دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه عظیمی برای انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز جوانان زیادی داریم که در عرصه‌های مختلف برای ایران افتخارآفریتی کرده‌اند به‌عنوان مثال دانشمندان هسته‌ای از جوانان هستند و این جوانان هستند که به شهدا، انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبری عشق می‌ورزند و خودشان را مدیون رهبری می‌دانند به‌طوری‌که با یک اشاره کوچک به میدان می‌آیند.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جوانان ما به‌عنوان سرمایه‌های عظیم کشور باید مورد توجه قرار بگیرند، اذعان کرد: مسئولان ما باید جوانان را باور کرده و به آن‌ها اعتماد کنند و همچنین در انجام کارها از آن‌ها حمایت کنند.

وی گفت: مجمع مشورتی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان امروز به مأمنی برای جوانان مؤمن و انقلابی تبدیل شده است.           

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز