خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان:

حضور خیرین آب فقط محدود به کمک مالی نمی شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۰۰

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان گفت: حضور خیرین آب فقط محدود به کمک مالی نمی شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، علی محمد الماسی، همراه با تعدادی از خیرین در نشست با مدیر عامل آبفای کاشان  پیرامون ارائه راهکارها و حمایت های مادی و معنوی آنها با توجه به مساله جدی و نگران کننده بحران آب در دشت کاشان، گفت: هر فرد با مصرف بهینه، صرفه جویی و پرهیز از اسراف آب می تواند خیّر معنوی آب و مصداق خّیر آبرسان شود.

وی، با تاکید بر وجود بحران بی آبی در کل جهان و درگیر بودن کشور ما نیز با این بحران و تبعات آن افزود: ما به عنوان مسلمان و مومن باید بدانیم که اسراف آب عملی حرام و خیانت به آیندگان در نابودی ذخایر آب است.

به گفته وی، اگر ما اعتقاد به آیات قرآن داریم که اسراف کار را برادر شیطان می داند پس وظیفه اساسی ما حفظ و مصرف بهینه آب به عنوان مایه حیات است.

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان در ادامه مشارکت همه جانبه مردم  و بسیج عمومی آنها در استفاده درست از آب را تاکید کرد و گفت: هر فردی در تمام بخش های آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی می تواند با ارائه نقطه نظرات سازنده و مثبت خود نقش یک خیر را ایفا کند تا مبحث خیرین به صورت همه گیر برای همه در حد توان، تعهد و تخصص هر شخصی در جامعه نهادینه شود.

الماسی، حرکت موثر شرکت آبفای کاشان در تاسیس انجمن خیرین آب کاشان بزرگ را اقدامی ضروری و ارزشمند دانست و گفت: فرهنگ سازی حضور خیرین و ایجاد زمینه های لازم آن با همکاری خود شهروندان در مدیریت بهینه مصرف محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه آب همیشه در طول تاریخ جزء منابع کمیاب بوده و همواره بحث تقدس آن نیز به عنوان منشا حیات بخش خلقت مورد توجه بوده است گفت:وضعیت بحرانی آب در شهر و کشور ما ایجاب می کند علاوه بر لزوم استفاده درست از این نعمت خدادادی قدردان و حق شناس رحمت و برکت الهی باشیم .

به گفته وی،  اگر ما مومنیم و به خدا ایمان داریم قدردان نعمت هایش به ویژه آب با درست مصرف کردن آن باشیم.

الماسی در پایان حضور خیرین در ایجاد زمینه های تسریع و تسهیل در اجرای پروژ های آبرسانی را وظیفه الهی و انسانی آنها عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرماید «من وجد ماء و ترابا ثم افتقر فابعده الله » کسی که با داشتن آب و خاک، باز هم فقیر باشد از رحمت خداوند متعال دور است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز