خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعدی برنامه ریزی شده به اراضی دانشگاه شیراز صورت گرفت؛

استعفای دسته جمعی گروهی از اساتید دانشگاه شیراز

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۶۲

سیزده تن از چهره‌های ماندگار، دانشمندان جهان اسلام و اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در آنچه تعددی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه خوانده شده به صورت دسته جمعی از سمت خود استعفاء دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در نامه‌ای که این سیزده تن خطاب به رییس جمهور نوشته و رونوشت آن را به دفتر این خبرگزاری در شیراز ارسال کرده‌اند آمده است:

 «محضر مبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب اقای دکتر روحانی

با سلام و تحیات

این روز‌ها بر ما بسیار سخت می‌گذرد و عالمان دارالعلم شیراز، خانه خود را بیت الااحزان می‌بینند، تلاش برای واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به شیوه‌ای غیر اصولی، غیر کارشناسی و با نادیده گرفتن ۱۰سال مطالعات برای اجرای طرح جامع دانشگاه و بابرباددادن هزینه‌های انجام شده میلیاردی، همه ما را از کار علمی بازداشته است.

آنچه قرار است انجام شود با هیچ کدام از اصول تدبیر، امید وتکریم دانشگاهیان همخوانی ندارد. اکنون از محضر حضرتعالی خواستاریم با دخالت و دستور مستقیم، جلوی تعدی به اراضی دانشگاه شیراز را بگیرید و دانشگاه شیراز را از تشنج یه وجود آمده نجات دهید.

به محضرتان اعلام می‌داریم آنچه تحت عنوان وقف و سایرالقائات ظاهربینانه مطرح می‌شود، هیچ مبنا و مستند قانونی ندارد.

بنابراین تا دریافت دستور عاجل آن بزرگوار، جهت توقف این روند غیر منطقی، کلیه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را معلق می‌کنیم.»

این در حالی است که اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز نیز ظهر امروز با ارسال نامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعفای دسته جمعی خود را اعلام کردند.

در نامه این اعضا خطاب به دکتر فرهادی آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و تحیات

اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز، در اعتراض به تعدی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه، ادامه کار را در شرایط فعلی می‌سّر نمی‌بینند و مراتب استعفای خود را تقدیم می‌دارند.

اختلاف بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر بر سر۴۰۰ هکتار از اراضی منتسب به دانشگاه شیراز از هفته گذشته تاکنون حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز