خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

مجمع جهاد و شهادت با حضور 600 فرمانده دوران دفاع مقدس در همدان برگزارمی شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۸۲

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان شامگاه گذشته در نشست خبری به مناسبت 22 اسفند (روزشهدا) اظهار داشت: وظیفه امروزما این است که یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم، چرا که تا هنگامی که این نگاه جاری باشد جامعه دچار رخوت و سستی نمی شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ناصر عارف با اشاره به ۲۲۲ هزار و ۷۸۶ شهید، ۵۵۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار و ۹۲۳ آزاده در کل کشور، گفت: سه درصد از شمار ایثارگران کشور متعلق به استان همدان است.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفند سال ۵۸ مبنی بر تشکیل نهادی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثارگران، بیان داشت: با وجود پیوند بین مناسبت های تاریخی و نامگذاری آنها برای ایثارگران، روزی مختص به شهدا در تقویم خالی بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا است، ادامه داد: سال گذشته برنامه های مناسبی در راستای بزرگداشت شهدا و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه صورت گرفت.

عارف به برنامه های پیش رو در روزهای آینده به همین مناسبت اشاره و عنوان کرد: مراسم گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور اعضای مجمع که ۶۰۰ نفر از فرماندهان دفاع مقدس هستند، پیاده روی و کوهپیمایی در شهرستان های استان در روزهای پنج شنبه و جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان و درختکاری با نام شهدا از این برنامه ها است.

وی همچنین به دیدار و سرکشی خانواده های شهدا از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات انشانویسی در بین دانش آموزان و اعزام راوی جنگ به مدارس، تبلیغات محیطی روز شهید در سطح استان با استفاده از بنرها و تلویزیون های شهری، برگزاری یادواره شهدا، رونمایی از لوح چندرسانه ای سرداران شهید قهاری و شکری پور و نیز سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه از برنامه های پیش بینی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به برنامه های این بنیاد در سال ۹۳ اشاره و عنوان کرد: در سال جاری ۴۳۵ نفر از ایثارگران به حج عمره و ۱۳۱ نفر به حج تمتع اعزام شده اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اعلام اینکه ۷۹ نفر ایثارگر نخبه و سرآمد در استان وجود دارد، افزود: بیش از ۳۵۰ یادواره شهدا و بیش از یک هزار و ۵۰۰ برنامه در حسینیه های شهدا و مراکز فرهنگی گلزارهای شهدا در سطح استان برگزار شده است.

عارف به برگزاری کلاس های آموزشی پیام آوران ایثار به منظور نقل خاطرات و ایثارگری شهدا اشاره کرد و گفت: ۱۵ مراسم ملی و مذهبی در استان، توزیع ۵ هزار پوستر تبلیغاتی، نصب و ترمیم ۵۰ مورد تابلو تبلیغاتی، بیش از هزار متر دیوارنویسی و تجهیز کتابخانه ها با بیش از دوهزار عنوان کتاب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به یک هزار و ۲۷۸ فقره تسهیلات بانکی به منظور کمک به معیشت ایثارگران، گفت: امسال جانبازان ۱۵ درصد نیز واجد شرایط این تسهیلات شدند.

وی تعداد دیدارهای حضوری و تماس های تلفنی با خانواده های شهدا را در سال جاری ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۵۷ نفر نیز گواهی کسر خدمت سربازی یا معافیت دریافت کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: برای چهار هزار و ۸۶۰ نفر کلاس های آموزش سبک زندگی و مشاوره ازدواج، برای سه هزار و ۵۶۴ نفر خدمات مشاوره ای فردی و برای یک هزار و ۴۶۹ نفر مددکاری فردی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در سال جاری وام خوداشتغال زایی دریافت کردند، گفت: تا کنون برای ۵۴ هزار و ۲۷۹ نفر کارت بیمه طلایی صادر شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز