خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز :

شهرستان سقز با کمبود فضای مطالعه مواجه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۷۹

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه این شهرستان با کمبود فضای فیزیکی مطالعه مواجه است خواستار افزایش سرانه فیزیکی مطالعه شد.

علی اکبر ورمقانی امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی با اشاره به 550 متر زمین با کاربری فضای فرهنگی که در تملک مسکن و شهرسازی است، افزود: باید این زمین هر چه زودتر توسط اداره کتابخانه ها جهت ساخت قرائت خانه و کتابخانه تملک شود.

وی با بیان اینکه بحث کتاب و کتابخوانی از شاخص های اصلی توسعه در هر جامعه محسوب خواهد شد اظهار کرد: با وجود رسانه های جدید و فضای مجازی از جایگاه و اهمیت کتاب به عنوان رسانه های سنتی کاشته نشده است.

ورمقانی اظهار امیدواری کرد که سال آینده اعتبارات مناسب تری از محل تملک دارایی ها به این اداره اختصاص داده شود و گفت: تمامی ادارات و نهادهای سطح شهرستان سقز در بحث کمک به کتابخانه اهتمام جدی داشته اند و مطمئنا در آینده نیز اهتمام خواهند داشت.

وی با عنوان اینکه منابع برای کمک به این نهاد فرهنگی به صراحت در قانون بیان شده است، یادآور شد: شهرداری و شورای اسلامی شهر از محل حداقل نیم درصد درآمد مبلغ مناسبی نسبت به سال های گذشته پرداخت کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر سقز نیز با عنوان اینکه مجتمع فرهنگی هنری با مساحت سه هزار و 500 مترمربع در سقز ساخته می شود، گفت: در این محیط فرهنگی که 100 میلیارد ریال برای ساخت آن اعتبار لازم است کتابخانه نیز پیش بینی شده است.

باقی رحمانپور، افزود: تا پایان سال جاری 500 جلد کتاب که از نویسندگان محلی خریداری شده به نهاد کتابخانه های شهرستان اهدا خواهد شد.

شهردار سقز هم در این نشست گفت: این شهرداری در سال جاری از محل نیم درصد درآمد خود 225 میلیون ریال به حساب نهادکتابخانه های عمومی پول واریز نموده است.

ضیاالدین نعمانی ادامه داد: شهرداری اقدامات فرهنگی زیادی انجام داده است که حمایت از چاپ آثار نویسندگان شهرستان و حمایت از چاپ کتاب به نفع بیماران سرطانی از جمله این موارد بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان نیز اعلام کرد: 245 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک داریی ها به کتابخانه های شهرستان سقز تخصیص یافته که 60 درصد آن برای تعمیرات و 40 درصد برای خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

اسماعیل احمدی از جمله برنامه های این اداره را ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترغیب و تشویق خانواده ها برای مطالعه برشمرد و از پنج انجمن کتابخانه عمومی شهرستان نیز خواست تدابیر لازم جهت افزایش رغبت مردم به کتابخوانی را تدوین، از نخبگان برای آشتی دادن مردم با کتاب دعوت و جلسات نقد و معرفی کتاب برگزار کنند.

وی یکی از اهداف نظام و دولت تدبیر و امید را قرار دادن کتاب در سبد خانوار برشمرد و تاکید کرد: باید تمامی راهکارهای لازم برای قرار دادن کتاب در سبد خانواده ها اتخاذ شود.

احمدی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر واعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سقز دغدغه کار فرهنگی دارند این تلاش ها را ستود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز