خبرگزاری کار ایران

رییس شورای هیئات مذهبی استان فارس:

برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه با مراسم‌های عید نوروز تلاقی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۲۷

رییس شورای هیات مذهبی استان فارس گفت: برنامه ریزی‌ها صورت گرفته توسط این شورا به گونه‌ای است که برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه با مراسم‌های عید نوروز تلاقی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، مظفر مختاری ظهر امروز یکشنبه با اشاره به تشکیل جلسه با مدیر کل صدا و سیمای فارس در خصوص ایام فاطمیه اظهار داشت: برنامه‌های متعددی پیش بینی شده تا غیر از حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، در حرم سیدعلاالدین حسین (ع) و دیگر امام زادگان مراسم‌های سوگواری ایام فاطمیه برگزار شود.

وی از راه اندازی ۱۵۰ ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی عفاف و حجاب و کودکان فاطمی در نقاط مختلف شهر در این ایام خبرداد و افزود: توزیع کتاب خطبه فدکیه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مختاری اضافه کرد: برنامه‌هایی از سوی کانون مداحان با حضورمداحانی همچون حاج کاظم محمدی و حاج نجف روستا نظر گرفته شده است تا در ایام دهه فاطیمه یادآور حزن و اندخ اهل بیت (ع) باشد.

وی با اشاره به پخت نذر ۱۴ تنی آش سبزی و حلیم در شهرک گلستان، صدرا و می‌انرود گفت: در ایام فاطمیه در منطقه ۷ شهرداری نیز برنامه تعزیه برگزار می‌شود.

مختاری با بیان اینکه جلساتی در خصوص برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها تشکیل شده افزود: برگزاری نمایشگاه فاطمیه در جای جای استان فارس از جمله کازرون، فیروزآباد و آباده از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: با توجه به حضور میهمانان نوروزی در فارس از تمام هیئت‌های مذهبی استان خواسته شده تا در صورت نامساعد بودن هوا حسینیه‌ها را جهت اسکان میهمانان فراهم کنند.

رییس شورای هیئت مذهبی استان در پایان از برگزاری سیزدهمین دوره اجلاسیه پیر غلامان کشوردر مهرماه آینده در شیراز خبرداد و گفت: به زودی کمیته شهرستان‌ها در این خصوص در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز