خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار لرستان

سال 94 با متخلفان ساخت وسازهای غیر مجاز به شدت برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۴۰

در سال 94 تمام عوامل اجرایی ساخت و ساز در استان لرستان باید به‌گونه‌ایی عمل کنند که ساخت و سازها از لحاظ کیفیت و کمیت و رعایت قوانین و مقررات هیچ‌گونه تخلفی صورت نگیرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا  از خرم‌آباد، محمد اصلانی عصر امروز در همایش شهرداران استان لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: در حوزه ساخت‌وساز شهری باید نوعی فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که قبل از شروع به ساخت و ساز حتما لازم است که پروانه ساخت صادر شود. وی گفت: ساخت و سازها باید بر اساس پروانه ساخت صورت گیرد در غیر این صورت باید طبق سازه موجود نقشه جدیدی تدوین و مجدد به تایید نظام‌ مهندسی برسد. 

اصلانی اضافه کرد: در سال 94 تمام ساختمان‌های بالای 700 مترمربع باید دارای مجری دارای صلاحیت باشند در غیر این صورت حق ساخت‌وساز به آنها داده نمی‌شود و سازمان نظام مهندسی نیز باید مجریان ذی‌صلاح را از بین افراد غیر دولتی مشخص کند. 

وی تصریح کرد: مالکان قبل از آغاز عملیات اجرایی در ساخت و سازها باید به صورت مکتوب مهندسان ناظر را در جریان کار قرار بدهند، چرا که اگر ناظرین از همان مرحله اول ساخت و ساز حضور داشته باشند، شاهد بروز تخلفات کمتری هستیم. 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: به منظور حفظ سرمایه‌های ملی هرگونه به کارگیری بیش از حد مصالح و مواد در ساخت و سازها ممنوع است و چنین موضوعی نباید صورت گیرد. 

وی گفت: در سال 94 تمام عوامل اجرایی ساخت و ساز در استان لرستان باید به‌گونه‌ایی عمل کنند که ساخت و سازها از لحاظ کیفیت و کمیت و رعایت قوانین و مقررات هیچ‌گونه تخلفی صورت نگیرد و شاهد 100 درصدی قوانین باشیم. 

اصلانی یادآور شد: از این پس ساختمان‌هایی که در معابر 12 متری و بالاتر از آن ساخته می‌شوند باید علاوه بر مشخصات و نقشه‌های فنی طرح نمای آنها نیز در کمیسیون سیما و منظر مطرح و مشخص شود تا شاهد نمای شهری خوبی باشیم و از وضعیت نامطلوب حاضر خارج شویم. 

وی افزود: شهرداری‌ها و نظام مهندسی باید تعامل دوسویه‌ایی داشته باشند و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود باید در جهت آرامش، آسایش و امنیت مردم باشد. 

معاون عمرانی استاندار لرستان تصریح کرد: از سال آینده صدور گواهی‌هایی تحت عنوان گواهی استحکام قابل‌قبول نیست و نقشه‌ها و مشخصات فنی ساختمان‌ها باید توسط مهندسان ناظر تهیه شود و سازمان مهندسی آنها را تایید کند. 

وی خاطر نشان کرد: در سال 94 باید بر ساخت و سازها توجه بیشتری شود و ساختمان‌هایی که امتیاز کمتر از 90 کسب کنند، پروانه کار دریافت نمی‌کنند. اصلانی گفت: شهردارها نباید منافع بلند ‌مدت را فدای مسائل کوتاه مدت کنند و تبعات تصمیم‌گیری‌ها باید در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز