خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

رسانه‌ها، رسولان اصلاح امور در جامعه باید باشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۷۹

رسانه، در جمهوری اسلامی، بواسطه آرمان‌هایی که برای به دست آوردن آن انقلاب کرده، ذاتا نمی‌تواند مستقل باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، پیش از ظهر امروز، در همایش سالانه بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه خروجی هر رسانه‌ای از منویات و تفکرات هدایتگران آن متاثر است گفت: در سراسر دنیا تقریبا هیچ رسانه مستقلی نداریم و اصلا رسانه ذاتا نمی‌تواند مستقل باشد.

مسعود بصیری در ادامه با تاکید بر این موضوع که کشور ما هم، بواسطه آرمان‌هایی که برای به دست آوردن آن انقلاب کرده، ذاتا نمی‌تواند مستقل باشد تصریح کرد: ما مسلمانیم و تفکر شیعه داریم واگر کسی به ما بگوید مستقلا عمل کنید قائدتا نمی‌توانیم و همینطور غرب هم، توهم رسانه غیر مستقل را برای دیگران اجرا کرده و این در حالی ست که غرب اصلا رسانه مستقل ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در غرب علیه منافع دست چندم آن‌ها نمی‌شود اظهار نظر کرد، رسانه‌ها کنترل و خبرهای آن‌ها سانسور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعلیق و اخراج بیش از ۳۰ خبرنگار خبرگزاری‌های معتبر دنیا به دلیل گفتن حقیقت و افشاگری بیان داشت: رسانه‌هایی که دنیا را برای خودشان می‌خواهند از صدر تاریخ تا به امروز، همواره افکار را به سمت منافع خود هدایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرصت طلبان تاریخ در لباس‌ها و پوششش‌های مختلف در قالب اسلام و نظام سلطه جهانی سعی در تخریب افکار عمومی به نفع خود دارند گفت: نظام امپریالیسم جهانی از حدود دو قرن قبل، با استفاده از ابزار رسانه سعی در تغییر فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرهنگ‌های مختلف دنیا به نفع سلطه‌گری خود بر دنیا داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌های نظام سلطه جهانی در تغییر و فروپاشی حکومت‌ها در سه دهه اخیر گفت: نقش مستقیم و غیر مستقیم رسانه‌های جهانی در آغاز جنگ‌های چند سال اخیر خاورمیانه از جمله در عراق، و کشورهای دیگر خاورمیانه غیر قابل انکار اغماض است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های کشور بجای پرداختن به مسائل پیش پا افتاده و حاشیه‌ای می‌بایست به مسائل کلان در حوزه‌های مختلف، مثل چگونگی هزینه کرد درآمدهای نفتی کشور و محیط زیست بپردازند بیان داشت: سرآغاز حرکت هر جامعه‌ای رسانه‌ها هستند و نمونه بارز آن هم درک درست امام از اهمیت رسانه، هرچند در قالب اعلامیه و نوارهای صوتی بود که در ‌‌نهایت منجر به تغییر رژیم و پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه می‌بایست همواره آماده فداکاری برای جامعه و مردم خود باشند گفت: به مقوله خبرنگاری و کار رسانه‌ای به عنوان یک رسالت می‌بایست نگاه شود و تنها نگاه صرف به عنوان یک شغل و کسب درآمد پسندیده نیست.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: هیچ نقشی همچون رسانه، در جهت گیری افکار و تفکرات مردم به سمت ترقی و توسعه در حوزه‌های مختلف نمی‌توان متصور شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز