خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی حِرف کارگری آذربایجان شرقی:

دستمزد کارگران باید رفاه نسبی آنان را تأمین کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۰۴

عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی حِرف کارگری آذربایجان شرقی گفت: دستمزد کارگران باید به گونه‌ای باشد که حداقل از نظر معیشیتی رفاه نسبی آنان را تأمین کند.

حسین یوسفی علوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز افزود: در پایان سال ۹۳ از دولتمردان و اعضای شورای عالی کار انتظار می‌رود با سیاست‌های درست، تصمیمات به‌ جا و قابل قبولی که در راستای اهداف دولت اتخاذ می‌کنند برنامه‌هایی تدارک دیده شود تا دستمزد کارگران در سال ۹۴ از نظر قانونی و شرعی در حدی نباشد که کارگران دذ تنگنای مالی بسر ببرند.

وی، اظهار کرد: حداقل باید ناهمخوانی بین افزایش دستمزد و نرخ تورم وجود نداشته باشد

رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی بیان کرد: انتظار ما این است که دولت برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهد که نه تنها افزایش دستمزد کمتر از نرخ تورم نباشد بلکه این افزایش بیشتر بوده به طوری که بتوانند از طرق مختلف جلوی تورم را نیز بگیرند.

وی در مورد حقوق و دستمزد تکنسین‌های دارویی شاغل در داروخانه‌ها نیز گفت: همواره حق و حقوق این قشر زحمتکش از کف می‌رود و در بسیاری از موارد از حد تعیین شده در چارچوب قانون کار نیز پایین است.

رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی با انتقاد از این رویه و عدم نظارت کافی بر این موضوع، حل معضلات این قشر را به وسیله مسئولان را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز