خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی شهرداری شیراز عنوان کرد :

عرضه 400 میلیارد تومانی اوراق مشارکت شهرداری شیراز به زودی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۷۰

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز از آغاز توزیع و فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری در آینده‌ای نزدیک با سود روزشمار ۲۲درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد حسن اسدی ظهر امروز جمعه با اشاره به آغاز فروش و توزیع ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک گفت: از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری شیراز با عاملیت بانک صادرات با پیشنهاد شهرداری، مصوبه شورای شهر و مجوز بانک مرکزی به زودی آغاز می‌شود.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز گفت: سود روزشمار این اوراق ۲۲درصد است.

وی به ارائه بسته‌های تشویقی به متقاضیان اوراق مشارکت شهرداری شیراز خبر داد و افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر علاوه بر مزایای اوراق مشارکت خریداران اوراق مشارکت شهرداری شیراز به تناسب ایام ماندگاری اوراق نزد صاحبان از هفت الی ۱۲درصد تخفیف عوارض شهرداری شیراز برخوردار شوند.

اسدی در ادامه از آغاز فروش ۲۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری شیراز نیز خبر داد و بیان کرد: زمان دقیق فروش این اوراق با عاملیت بانک شهر نیز به زودی اعلام می‌شود.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز ابراز داشت: هزینه ناشی از فروش اوراق مشارکت شهرداری شیراز صرف احداث و تاسیس ۴پروژه تجاری، تفریحی، ورزشی و خدماتی می‌شود.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل تالار شهر، مجموعه ورزشی واقع در خیابان قدوسی غربی، پارک کوهستانی دراک، بازار بزرگ طلا و پارکینگ است.

وی ادامه داد: اوراق مشارکت یک نوع اوراق بهادار است که توسط دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح‌های عمرانی و انتفاعی و غیره منتشر شده و به فروش می‌رسد.

اسدی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه اوراق مشارکت می‌تواند به عنوانی یکی از ابزارهای تامین مالی به شمار رود، دولت‌ها به وسیله بانک مرکزی از آن به عنوان یکی از اعمال سیاست‌های پولی انقباضی استفاده می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انتشار اوراق مشارکت تامین مالی است، افزود: در کشورهای پیشرفته و صنعتی تقریبا اکثر شهرداری‌های بزرگ و کلان شهر‌ها از ابزار تامین مالی اوراق مشارکت بهره می‌جویند.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز ابراز داشت: چند سالی است که در ایران نیز برخی از شهرداری‌های بزرگ اقدام به عرضه اوراق مشارکت کرده‌اند که انتشار این اوراق توسط شهرداری‌ها در کشورمان صرفا با انگیزه سود بردن و منافع اقتصادی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: فروش اوراق مشارکت روش متداول و اثر بخشی خشی است که توسط شهرداری‌ها دنبال می‌شود که به وسیله آن وجوه خرد و کلان در دست مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی جمع آوری و صرف کارهای مهم و بزرگ می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز