خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه اصفهان:

زمینه تحصیل طلاب در مقطع دکترا فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۳۹

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه اصفهان، با اشاره به اینکه در حال حاضر به همت ۶۱۷ استاد حوزه علمیه اصفهان بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس حوزوی در طول یک روز برگزار می‌شود گفت: حوزه‌ علمیه اصفهان از جمله حوزه‌های علمیه با سابقه جهان اسلام است که با تربیت عالمان بزرگ در عرصه دین و مذهب تشیع، پیشتازی خود را در این بخش به اثبات رسانیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه؛ برپایی بیش از ۱۵ کرسی آزاد اندیشی در یک سال گذشته در حوزه‌های علمیه اصفهان را یک کار بی‌بدیل در این زمینه دانست و افزود: تدریس دروس مربوط به فرق و ادیان در قالب سرفصل دروس به صورت اجباری برای طلاب یک اقدام حائز اهمیت حوزه‌ ی علمیه اصفهان است که برای نخستین باردر کشور انجام شده است.

وی، با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار قریب به ۹ هزار طلبه و روحانی در مدارس علمیه استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که بالغ بر ۳هزار نفر از آنان در، درس خارج فقه شرکت می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۴۰ مدرسه علمیه ویژه طلاب برادر دراستان اصفهان تحت مدیریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند.

جلالی افزود: طلاب و فضلای اصفهان از موثرین افراد در اشاعه فرهنگ شیعی و دینی هستند که می‌توان از دیگر ویژگی‌های بارز حوزهٔ علمیه اصفهان را جامع المعقول و منقول بودن علمای آن عنوان کرد؛ دراین زمینه حائزاهمیت است که علما و ادبای بزرگی چون ملاصدرا، بخشی از تحصیل خود را در مدارس حوزه‌های علمیه استان اصفهان گذرانده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه اصفهان تصریح کرد: طلاب و روحانیون در مقاطع سطح یک (معادل کاردانی)، سطح ۲ (معادل لیسانس) سطح۳ (معادل فوق لیسانس) تحصیل می‌کنند و در آینده نه چندان دور شرایط تحصیل در سطح چهار (معادل دکترا) نیزبرای علاقمندان فراهم می‌شود.

وی گفت: استقلال مالی و مدیریتی حوزه‌های علمیه اصفهان در سطح کشور ازویژگی‌ خاص حوزه‌ ی علمیه اصفهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز