خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

ثبت نام 15 هزاردانش آموز در طرح حفظ قران کریم در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۴۸

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در فرایندی ۴ ساله آغاز شده است، گفت: سهیمه استان اصفهان درسال ۹۱، ۱۶ هزار بوده است که در سال جاری این سهمیه در قالب ۱۱ رشته به صورت سراسری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام رضا صادقی؛ پیش ازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرح حفظ قران کریم امسال در قالب رشته‌های (حفظ جزء۳۰، جزء۳۰و۱، جزء۳۰و۱و۲، حفظ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ۱۵جزء، حفظ۲۰جزءحفظ کل وحفظ موضوعی برگزار می‌شود اظهار داشت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح ستاد راهبری ونظارت برطرح ملی حفظ قران در استان اصفهان و برخی شهرستان‌ها مانند شهرضا نجف آباد تشکیل شده است و تعامل وتفاهم با ارگان‌های دولتی نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ حدود۷۰۰ نفر درطرح ملی حفظ شرکت کردند که ۱۵۰ نفرنیز حائزمدرک تربیت مربی حفظ شدند.

وی با اشاره به اینکه تکثیرکتابچه حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه نوجوانان درقالب ۱۲۰موضوع، به تعداد سه هزارجلدکتاب چاپ شده است گفت: در استان اصفهان ۵۲۰مربی مشغول به تدریس درطرح ملی حفظ قرآن هستند که با توجه به کمبود مربی تاکنون ۱۲۰ مربی به مرکزتربیت مربی شهرمقدس قم اعزام شدند وتحت آموزش قرار گرفتند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن طرح حفظ قران کریم در اصفهان، تفاهم نامه‌ای نیز با سازمان بسیج دانش آموزی استان منعقد شده است که بیش از ۱۵ هزاردانش آموز در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه امسال در۵۰۰ امامزاده و۲۱۸ بقعه وآرامگاه برگزار می‌شود گفت: طرح آرامش بهاری در ۳۱۳ بقعه برگزار می‌شود و طرح سوگواره یاس نبوی نیز در ۳۱۰ بقعه برگزار می‌شود که در۲۹ بقعه خیمه معرفت برپا می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در طرح نشاط معنوی ۱۸۳ بقعه امسال شرکت داشتند اظهار داشت: در طرح ضیافت الهی نیز ۱۷۵بقعه؛ اجرای طرح دهه کرامت در ۲۵بقعه؛ جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در۱۶۰ بقعه، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، در ۳۱۰ بقعه؛ برپایی خیمه معرفت در ۶۰ بقعه، حمایت از ۴۱۶هیئت مذهبی؛ اعزام بیش از ۱۵۰۰مبلغ بومی وغیر بومی درطول سال به مناطق مختلف از جمله برنامه‌های این اداره کل بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰وقف جدید در استان اصفهان امسال ثبت شده است که اصفهان را جزء۵ استان بر‌تر قرار داده است گفت: براساس سهمیه -سال ۹۲ تعداد۸۵وقف بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تنها در هفته وقف تعداد۶۳وقف جدید صورت گرفت گفت: به همین لحاظ بالای ۸۵درصد امامزادگان استان دارای حکم می‌باشند که در این زمینه استان برتردرسطح کشور شناخته شده‌ایم.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: تعداد۲۳۳مرکز فرهنگی قرانی فعال درامامزادگان راه اندازی شده‌اند که اصفهان در این زمینه استان بر‌تر بلحاظ کیفیت وعملیاتی شدن مراکز فرهنگی قرآنیبه شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای امینانه نیات واقفین در سال ۹۳گفت: اجرای طرح مهر تحصیلی به تعداد ۲۵۰۰محصول و۵۰۰پک محصولات نوشت افزاربه مبلغ ۲۵میلیون تومان، طرح پیوند آسمانی برای ۱۰۰۰ نفر زوج جوان، طرح اعزام زائران حرم رضوی (ع) تا ۴۰ نفر، طرح اعزام زائران حرم حسینی تعداد ۳۲نفر و اجرای طرح دستهای مهربانی که ۱۴اسفند بصورت سراسری برگزار می‌شود از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز