خبرگزاری کار ایران

لزوم امهال بازپرداخت وام‌های کشاورزان استان بوشهر

کد خبر : ۱۸۳۸۸۲

مجلس شورای اسلامی کلیه بانک‌هایی را که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت می‌کنند، موظف کرده در راستای بازپرداخت این وام‌ها به مدت سه سال امهال کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: کشاورزان استان بوشهر در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی چه در تولید محصول و چه در فروش آن روبرو بوده‌اند و توان تامین اقساط وام‌های خود را ندارند که نیاز است همکاری لازم به منظور امهال بازپرداخت وام‌ها با کشاورزان صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، شاهپور رستمی، ظهر دوشنبه در کارگروه امهال سه ساله تسهیلات بانک کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به کلیه بانک‌هایی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت می‌کنند، موظف نموده در راستای بازپرداخت این وام‌ها به مدت سه سال امهال کنند.
وی افزود: در این راستا تمامی بانک‌های استان بوشهر که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت کرده‌اند باید وام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی که دچار خسارت خشکسالی، سرمازدگی یا آفت و بیماری‌های همه‌گیر و یا حوادثغیرمترقبه و یا آتش‌سوزی غیرعمدی شده باشند با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهادکشاورزی شهرستان، بانک مربوط در شهرستان، صندوق بیمه شهرستان و فرمانداری شهرستان مشروط به تامین بار مالی اضافی از محل اعتبارات ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران و اعتبارات پیش‌بینی نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: باتوجه به مشکلاتی که طی دو سال گذشته در استان بوشهر، بویژه شهرستان دشتستان و دشتی بوجود آمد نیازمندیم بانک‌های استان با نگاه حمایتی کشاورزان استان را در جهت رفع مشکلات یاری دهند.
رستمی خاطرنشان کرد: همچنین بانک‌های استان از پیگیری قضایی نسبت به عدم پرداخت وام کشاورزان فعلا خودداری کند.
وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی بیشترین تسهیلات به کشاورزان ارائه می‌کند، عنوان کرد: باید این بانک با قرار گرفتن در کنار کارگروه امهال در شهرستان‌ها رابط بانک‌ها شود و مسائل موجود را بررسی کند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: بیشترین بخشی که طی چندین سال گذشته آسیب دیده و از آن حمایت ویژه‌ای صورت نگرفته، حوزه کشاورزی است که اکنون باید در راستای حمایت از کشاورزان استان صحیح و با برنامه ریزی ورود کنیم.
رستمی گفت: باید ظرف ۱۵ روز آینده مسائل و لیست خسارت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها از سوی فرمانداران به مدیریت بحران استانداری بوشهر ارسال شود و پس از بررسی طی یک ماه آینده اعتبار امهال سه سال خسارت‌های موجود در حوزه کشاورزی استان بوشهر را مشخص خواهیم کرد.
وی بیان کرد: همچنین در این بخش باید ۱۱ واحد تولیدی شهرستان دشتی که با مشکلات جدی و خسارت ۸۰ درصدی روبرو هستند در اولویت امهال گذاشته شوند و تدبیری در رفع مشکلات آنان صورت گیرد.

نوذر منفرد صبح نیز در کارگروه امهال سه ساله تسهیلات بانک کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در طول سه سال گذشته، تعداد ۲ هزار ۸۵۳ کشاورز شهرستان دشتی از بابت خشک سالی، زلزله و سیل دچار آسیب جدی شده‌اند که با امهال وام‌های آنان امیدواریم تا حدودی مشکلات آنان مرتفع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همچنین در شهرستان دشتستان هم تعداد یک هزار ۷۵۷ کشاورز در زلزله سال گذشته و سیل خسارت دیدند که لیست آن‌ها در دست تکمیل و بررسی بوده و لیست شهرستان دشتی نیز آماده شده است.
وی افزود: مبلغ وام گیرندگان کشاورزان شهرستان دشتی ۳۸ میلیارد تومان بوده که با اضافه کردن سود بر آن ۱۶ میلیارد تومان اضافه خواهد شد.
منفرد عنوان کرد: ما در بهمن و اسفند ماه سال گذشته نیز وضعیت مناسبی از لحاظ بارش باران در استان نداشتیم و بصورت متناوب بوده است و با وجود خشک سالی مکرر در هشت سال گذشته مشکلات متعددی برای کشاورزان استان بوجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه تنها بخشی که در آن قاچاق سوخت صورت نمی‌گیرد حوزه کشاورزی است، بیان کرد: امیدواریم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در راستای ارائه سوخت آزاد به کشاورزان استان بوشهر و ایجاد راهکارهای مناسب جهت ارائه سوخت به دست آنان همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در صورت امکان خواستاریم دو میلیارد تومان تسهیلاتی که امسال در کنار اعتبار صندوق حمایت به استان بوشهر اختصاص یافته بصورت کلی در یک زمان معین پرداخت شود تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب تسهیلات ارزان قیمیت به کشاورزان ارائه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز