خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان سلطانیه اعلام کرد:

ثبت نام مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها با نهایت آرامش در شهرستان سلطانیه انجام می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۹۸

فرماندار شهرستان سلطانیه درخصوص نحوه ثبت نام مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها گفت: اجرای این مرحله از پروژه اقتصادی کشور علی رغم مشکلات موجود در دسترسی به اینترنت در شهرستان سلطانیه با آرامش در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان سلطانیه, گفت: استفاده نامعقول از ذخایر زیرزمینی خلاف انسانیت بوده و مدیران نیز باید از این منظر به مقوله هدفمند سازی یارانه ها ورود یابند.

به گزارش " ایلنا " از زنجان, پرویز خالقی، اهداف اصلی از هدفمند سازی یارانه ها را مصرف منطقی در کشور، اصلاح واقعی قیمتها و مدیریت یارانه هر شخص توسط خود و توزیع متعادل ثروت کشور عنوان کرد.

وی، در خصوص نحوه پرداخت یارانه ها در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها گفت: دولت با توجه به استراتژی کنونی کشور و وضعیت اقتصادی، وارد این فاز از پرداخت یارانه ها شده چرا که پرداخت آن به کل دهک های علیرغم نیاز عده ای موجب خلل در هدفمند سازی یارانه ها می شود و از این دولت نیز با بکارگیری راهکار جدید تحت مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، سعی کرده تا با ثبت نام مجدد یک حرکت داوطلبانه و خیر خواهانه توسط مردم صورت پذیرد.

وی خطاب به مسئولان شهرستانی تأکید کرد: استفاده نامعقول از ذخایر زیرزمینی خلاف انسانیت بوده و مدیران نیز باید از این منظر به مقوله هدفمند سازی یارانه ها ورود یابند.

فرماندار سلطانیه، اظهار کرد: مراجع نیز دریافت یارانه ها توسط اقشار پر درآمد جامعه را صحیح ندانسته و بخشی از این مبلغ باید توسط دهک های کم درآمد دریافت و در جهت رفع مشکلات ملت به کار گرفته شود.

خالقی در خصوص ثبت نام مجدد یارانه ها افزود: دستگاههای اجرایی شهرستان جهت تقلیل تمرکز بر روی مرکزی از مراکز ثبت نام بایستی امکانات لازم جهت ثبت نام در مواقع اضطراری را داشته و آمادگی خود را در اسرع وقت اعلام کنند.

وی ادامه داد: دفاتر ICT وپست بانک ها، مکانهایی نیستند که لزوماً از طریق همین مراکز ثبت یارانه ها انجام گیرد بلکه ثبت نام بایستی در تمام نقاط قابل دسترسی انجام گیرد.

وی ضمن گرامیداشت سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی هدف از برگزاری شورای اداری شهرستان را تبیین سیاستهای کلی شهرستان نسبت به مقاطع زمانی متفاوت، مشخص سازی خطوط مشی، شفاف سازی وضعیت کنونی و ترسیم افق چشم انداز شهرستان در آینده نزدیک و دور بیان کرد.

این مقام مسئول، برگزاری جلسه شورای اداری در این شهرستان را اقدامی اولیه در خصوص بررسی مسائل مربوط به ثبت نام مجدد یارانه ها توسط مردم جهت اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها مطرح و گفت: تمامی مسئولان باید از حیطه مسئولیتی خود پاسخگوی مسائل مربوط به این برنامه ملی به مردم باشند.

وی گفت: سال گذشته مردم غیور ایران از ابتدای سال گذشته با حضور معنادار و توأم با شور و شعور خود در پای صندوق های رأی حماسه سیاسی را به کرسی تحقق نشانده و با این عمل خود پیامی بزرگ و رسا به گوش دشمنان نظام رساندند.

وی درباره رابطه مستقیم اقتصاد و سیاست در هر کشوری گفت: این سیاست کلی کشور است که باعثجذب سرمایه گذاری در کشور و رونق اقتصادی و آبادانی و یا انفعال وضعیت اقتصادی کشور می گردد. این مقام مسئول با اعلام اینکه تورم ۴۲ درصدی در شهریور سال قبل بوده و اکنون به مرز کاهش آن به میزان ۳۲ درصد در وضعیت کنونی و با اشاره به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه از پنج دهم در بهمن ۹۱ به یک دهم در بهمن ۹۲، وضعیت امیدوار کننده ای را برای آینده این کشور خاطر نشان نموده و تحقق برآوردهای کنونی در آینده را ممکن نخواند مگر با عملی ساختن و پیروی کردن از شعار سال، و اجرای سیاست های متناسب با شعار سال در تمامی سطوح شهرستانی و استانی و کشوری لازم دانست و اعتقاد دارد که مدیریت جهادی باید از سطوح پایین تر رشد پیدا کند.

خالقی همچنین در پایان, اجرای هدفمند سازی یارانه ها در مرحله دوم را نیز یکی از اقدامات مؤثر در درصد کاهش داشته، عملی سازی مدیریت جهادی را با همراهی عزم ملی و تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در سال جاری بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز