خبرگزاری کار ایران

در نشست شهردار و اعضای شورای شهر حاجی آباد زرین دشت مطرح شد؛

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۶۰۷

تلاش مدیریت شهری حاجی آباد برای سامان بخشی پروژه ها ملموس است

به بهانه گرامیداشت روز ملی شوراها در یک نشست خبری با شهردار و اعضای شورای شهر حاجی آباد از نزدیک روند پروژه های شهرداری حاجی آباد زرین دشت مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش ایلنا، طرح هایی که به عقیده اعضای شورای شهر و شهردار با نبض زندگی و نیازهای روزمره مردم همراه بوده و برهمین اساس باید متناسب با شرایط عصر حاضر، برای پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان اقدامات لازم را برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساند.

در همین راستا شهردار حاجی آباد با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها، خدمتگزاری به شهروندان را فرصتی مغتنم دانست و گفت: وظیفه شهرداری و  شورای اسلامی شهر جلب رضایت شهروندان برای تحقق حقوق شهروندی  است.

شهردار حاجی آباد ابراز امیدواری کرد که در سایه همراهی مردم، شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه های اجرایی بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده گام های عمرانی و اجرایی بلندی برداریم.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

غلامپور، در تشریح دستاوردهای درآمدی شهرداری حاجی آباد در یک سال گذشته اعلام کرد: بودجه شهرداری حاجی آباد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۹۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بوده است که از این مقدار ۲۸۰ میلیارد ریال صرف  هزینه های عمرانی و مابقی به هزینه های جاری اختصاص یافته است. 

وی، در ادامه به حل مشکل سایت زباله مرکز شهرستان زرین دشت بعنوان یکی از معضلات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: مطالعات این طرح با تشکیل گارگروه های متعدد توسط کارشناسان مربوطه انجام و مقرر شده تا طرح جابجایی سایت زباله شهر حاجی آباد در دستور کار قرار بگیرد. 

پرداخت کامل معوقات کارگران‌ و پرسنل از دیگر موضوعاتی بود که شهردار حاجی آباد به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام حقوق و مزایای پرسنل اعم از شرکتی و اداری به روز می باشد و طبق اعلام نظر سنجی های مردمی میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد مدیریت شهری حاجی آباد رضایت بخش بوده، گرچه معتقدیم انتقاداتی نیز  به دلایل مختلف ، ساختاری و ... به عملکردمان وارد است‌.

غلامپور با بیان اینکه قانون مداری مردم‌، میتواند کمترین چالش اجتماعی برای مدیریت شهری داشته باشد، خاطر نشان کرد: بحمدلله این شهرداری در حال حاضر کمترین چالش در بین ادارات شهرستان زرین دشت دارد که لازم است از شورای اداری شهرستان و همه عزیزانی که در تلاش هستند تا گامی در جهت پیشرفت شهر برای شهروندان برداشته شود، قدردانی شود. 

وی گفت: شهرداری بعنوان خط مقدم عمران شهری از هر تلاشی که منجر به رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق شهروندی می‌شود، کوتاهی نخواهد کرد. 

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

سامان بخشی به‌ دو مطالبه ۲۰ ساله

رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز در گفت و گو با ایلنا با تشریح اقدامات انجام شده در دوره ششم شوراهای شهر در حاجی آباد بیان کرد: یکی از مطالبات به حق و بر زمین مانده مردم شهر ۲۳ هزار نفری حاجی آباد اتمام بازگشایی و اجرای آسفالت باند غربی بلوار شهدا بعنوان معبر اصلی ساکنین، مجاورین و همچنین مردم این شهر بود که پس از رایزنی های شبانه روزی مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری حاجی آباد با مالکین موضوع، به خط پایان رسید.

حمیدرضا نعمتی افزود: اجرای عملیات عمرانی و  اقدامات باقی مانده در مسیر این خیابان از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار مدیریت شهری حاجی آباد قرار و به نتایج ثمر بخشی ختم شد.

وی ضمن قدردانی از مدیریت شهری حاجی آباد برای به سرانجام رسیدن این‌ مطالبه ۲۰ ساله بیان کرد: این پروژه حساس و خواسته به حق مردمی که پایان سال گذشته به بهره برداری رسید باعث روان سازی ترافیک و همچنین اتصال شرق به غرب حاجی آباد شده است.

نعمتی، مبلغ هزینه شده برای اجرای این پروژه( بلوار شهدا) را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل ادامه بازگشایی ها ، زیرسازی، اجرای تک لبه و آسفالت هر دو باند به همت شهرداری و شورای شهر حاجی آباد از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۲ بود که هم اینک به مرحله زیباسازی و ایجاد فضای سبز رسیده است.

ئییس شورای شهر حاجی آباد ادامه داد: پروژه خیابان بسیج  هم که یکی مسیر های کاهش ترافیک خیابان امام خمینی (ره) است در دوره ششم فعالیت شوراهای اسلامی شهر به پایان رسید و در قسمت شمالی شهر نیز شرق به غرب را به هم نزدیک و تاثیر زیادی در کاهش ترافیک و سرعت عبور و مرور ایجاد کرده است.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

اجرای آسفالت ۸۰ هزار متر مربع از معابر حاجی آباد در دوره ششم شوراها

وی، یکی از اهداف زیر ساختی و مهم برای شهرداری حاجی آباد گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری در دوره ششم شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت: ادامه عملیات گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری با مشقت های فراوان انجام و بحمدلله پس از این اقدام‌ عملیات آسفالت معابر شهر شروع و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۰ هزار متر مربع رسید.

لازم به ذکر است که عملیات  نهضت آسفالت  مجددا از نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از سر گرفته می‌شود و  این طرح تداوم دارد.

وی افزود: عملیات گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری حاجی آباد با ادامه روند شبکه بیرونی، ساخت ایستگاه، لوله کشی شبکه داخلی، خریداری و نصب مشعل‌های گازی و تعمیرات اساسی کارخانه آسفالت و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان  اقدامی ماندگار و زیرساختی برای آینده شهرداری  و مردم حاجی اباد، بود که به سرانجام رسید.

نعمتی در ادامه به‌ پروژه جاده سلامت این شهر نیز گریزی زد و خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن‌ جاده سلامت به طول بیش از ۲ کیلومتر به صورت رینگ بیرونی درختان زیتون پارک جنگلی(زیتون) شاهد استقبال شهروندان در اوقات فراغت خود از این پروژه خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز اول جاده سلامت با اجرای عملیات روشنایی به اتمام  و نقشه ها و مبلمان شهری آن نیز طراحی شده که امید می‌رود تا پایان سال جاری به شرایط مطلوب برسد.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

بلوارشهید سلیمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد آماده برای بیس ریزی

دیگر اعضای شورای شهر حاجی آباد نیز در گفت و گو با ایلنا به مهمترین پروژه های عمرانی شهرداری حاجی آباد اشاره کرد و گفت : احداث بلوار ۴۵ متری شهید سلیمانی در قالب رینگ شرقی یکی از لازمه های برون رفت ترافیکی شهر حاجی آباد پس از افتتاح گردنه حاجی آباد است که عملیات اجرایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی  با بیش از ۸۰ درصد در مراحل پایانی لبه گذاری و جدول گذاری است که در هفته های آتی عملیات بیس ریزی آن شروع می‌شود.

مرتضی مریخ اظهار کرد: احداث این بلوار بر اساس نیاز سنجی های صورت‌ گرفته توسط مدیریت شهری حاجی آباد در دوره ششم شورای اسلامی شهر حاجی آباد به طول ۲ ونیم کیلومتر کلید خورده تا در روان سازی جریان ترافیکی ماشین آلات سنگین که از سمت جنوب به شمال حرکت می‌کنند موثر واقع شده و با کاهش بار ترافیکی خیابان ولیعصر(عج) محیطی امن برای مردم و وسایل نقلیه فراهم کند. 

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

سخنگوی شورای شهر حاجی آباد حجم عملیات این پروژه را بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات خاک ریزی، مخلوط ریزی، تک لبه و‌ جدول گذاری در دستور کار این پروژه قرار دارد و امید می‌رود که با تداوم عملیات عمرانی موجبات اتمام این پروژه مهم فراهم شود.

به گفته وی؛ با این اقدام، ورودی شهر حاجی آباد از طرف لارستان، با احداث میدان و بلوار شهید سلیمانی به بلوار خلیج فارس متصل می‌شود.

مریخ افزود: این مسیر جدید به عرض ۴۵ متر و طول ۲ و نیم کیلومتر از سرازیری گردنه شهرپیر ورودی شهر از سمت جنوب آغاز و به  طرف پارک زیتون و بلوار امام علی(ع) و سپس به بلوار خلیج فارس متصل می‌شود.

این عضو شورای شهر حاجی آباد بیان کرد: بلوار شهید سلیمانی دارای دو باند تندرو ۱۲ متری، یک باند کندرو ۷ متری و یک پارک حاشیه ای است که به مرور زمان و با توجه به تزریق اعتبار لازم اجرایی می‌شود.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

لزوم همکاری شهروندان برای بازگشایی هر چه سریعتر خیابان شهیدان طهماسبی

در ادامه دیگر اعضای شورای شهر حاجی آباد به اولویت شورای ششم برای رفع مشکلات مناطق محروم و آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: تمام تلاش شورای ششم زدودن محرومیت از چهره مناطق شهر بوده و در همین راستا عملیات بهسازی و زیر سازی معابر محله شهرک الزهرا در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت تا از بار مشکلات و آبگرفتگی معابر این‌منطقه از شهر در زمان وقوع بارش ها جلوگیری کند. 

سجاد باقری، با بیان اینکه در حال حاضر معبر اصلی پروژه بلوار شهیدان طهماسبی در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته، اظهار کرد: نام گذاری و عملیات نصب تابلو و شماره گذاری کوچه های بلوار شهیدان طهماسبی انجام و ورودی این شهرک‌اصلاح و از حالت گذشته که مورد اعتراض جمع کثیری از شهرواندان ساکن در این منطقه بود، خارج شده است.

عضو شورای شهر حاجی آباد همچنین خواستار همکاری هر چه بیشتر ساکنان محله یاد شده برای بازگشایی خیابان شهیدان طهماسبی شد و بیان کرد: لازم است تا هر چه سریعتر موانع موجود در مسیر برای بازگشایی این خیابان برداشته شود تا یک خیابان شکیل و زیبا برای استفاده عموم به بهره برداری برسد. 

وی افزود: در ماه های گذشته بخش زیادی از معابر شهرک الزهرا (بیش از ۱۰۰۰ سرویس مخروط)  برای  تسهیل  در رفت و آمد شهروندان در زمان بارندگی مخروط ریزی شد.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

اجرای بیش از ۶ کیلومتر کانیوا تا پایان سال سوم شورای ششم

وی از اجرای بیش از ۶ هزار متر کانیوا گذاری با مشارکت مردم در حاجی آباد سخن گفت و افزود: تا پایان سال سوم بیش از ۶ هزار متر از معابر سطح شهر حاجی آباد عملیات کانیوا گذاری انجام شده است که در همین جا، جا دارد از همه شهروندانی که مشارکت قدردانی و اعلام میکنیم که این طرح ها تا پایان نیاز معابر شهری به کانیوا گذاری ادامه دارد.  

باقری همچنین از نصب چندین نوع اِلمان ها برای زیبا سازی منظر شهری در حاجی آباد خبر داد و افزود: اِلمان آهو بره، اِلمان کتاب و در جدید ترین مورد اِلمان سبد خرما در سطح سهر نصب می‌شود.

وی همچنین از نصب چراغ راهنمایی به ارزش ۱۵۰ میلیون‌تومان و نوسازی ۷۰ تابلوی معابر شهری در حاجی آباد نیز سخن گفت و بیان کرد:  نصب علائم جداکننده در خیابانهای بسیج شرقی، خیابان امام خمینی و امامزاده به ارزش ۷۰ میلیون‌تومان و همچنین عملیات رنگ آمیزی بلوار شهدا با نصب سرعت گیر و‌ چشم گربه ای در مناطق مختلف شهر در دوره ششم شوراهای شهر صورت گرفته و بیش از ۵۰۰ عدد از لامپ های سطح شهر  نیز در سال گذشته تعویض و لامپهای ال ای دی به جای لامپ های زرد رنگ جایگزین شده است.

 باقری ابراز کرد: احداث و بهره برداری از پارکهای بسیجیان، شهدای گمنام، پارک حاشیه ای خلیج فارس از دیگر پروژه هایی است که در دوره ششم شوراها در حاجی آباد به سرانجام رسید.

باقری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های یاد شده مردم  حاجی آباد برای پر کردن اوقات فراغت خود از نشستن در ورودی شهر خوداری و ازفضای امن پارکهای شهر استفاده می‌کنند.

وی گفت: انتظار داریم که شهروندان در حفظ سرمایه های شهری و عمرانی برای خود و فرزندانشان کوشا باشند تا بتوانیم برای آیندگان نگهداری کنیم‌.

نبض زندگی در پروژه های عمرانی حاجی آباد

کاشت درختان سازگار با اقلیم زرین دشت در دستور کار شورای ششم

 علیرضا صارمی دیگر عضو شورای شهر حاجی آباد هم از کاشت ۶۰۰ اصله نهال نخل و  چند نوه درخت در ۳ سال گذشته در بلوارهای شهر حاجی آباد خبر داد و گفت: درختان مثمر نظیر نخل و نارنج از رویکردهای اصلی شهرداری برای کاشت در حاجی آباد است که با اقلیم منطقه سازگاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و گسترش فضای سبز شهر اولویت شورای ششم است، عنوان کرد: احداث پارک بزرگ شهدای گمنام از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است که فاز اول آن شامل کف سازی، درختکاری و اجرای روشنایی است که هم اکنون در حال انجام است. 

این عضو شورای شهر حاجی آباد در خاتمه از ترمیم و  اصلاح جداول و پل های سنگ و سیمانی سطح شهر(پل مدرسه شهید آفریدون، پل شهید کمالی، پل گلزار شهدا)   و ۱۳ دهانه پل فلزی در مناطق مختلف شهر نیز سخن‌گفت و افزود: یکی از موضوعات و مشکلات معابر شهر که منتهی به خیابانهای امام خمینی، امامزاده، ولیعصر،شهید رجایی و آیت الله نسابه  موضوع جدوال و‌ پل های معابر بود که در این زمینه همه این نواقص اصلاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز