خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد؛

احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان با کمک اوقاف در چالوس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۳۸

استاندار مازندران گفت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از محل عواید موقوفه مرحومه خلعتبری در چالوس احداث می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در گفت‌وگویی گفت: مسئله و مشکل زمین برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان را حل کردیم تا این بیمارستان که نیاز مردم غرب مازندران و حتی کل استان است احداث شود و خدمات‌دهی کند.

وی با اشاره به ورود اداره اوقاف به بحث سلامت مردم و تجهیز و احداث بیمارستان از محل موقوفات، افزود: بیمارستان فوق تخصصی سرطان از محل عواید موقوفه مرحومه خلعتبری در چالوس احداث می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه املاک این موقوفه در تهران وجود دارد و بر اساس نیت واقف، درآمد آن باید صرف احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان شود، عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در احداث این بیمارستان پیش‌قدم شده و دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران باید در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

حسینی‌پور کمک موقوفات به بهداشت و درمان جامعه را ارزشمند توصیف کرد و گفت: یکی از کارکردهای وقف می‌تواند احداث بیمارستان و درمانگاه در نقاط مختلف استان باشد که در این زمینه خیرین، نهادهای مردمی، اوقاف و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

آمادگی اوقاف برای آغاز پروژه احداث بیمارستان سرطان

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با تشریح جزئیات این موقوفه گفت: املاک موقوفه مرحومه خلعتبری در استان تهران وجود دارد که نیت آن برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان است و با توجه به تأکید واقف در وقف نامه این بیمارستان فقط باید در چالوس احداث شود.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از اعتبار احداث این بیمارستان توسط موقوفه خلعتبری اکنون آماده است و فقط منتظر مجوزات لازم برای شروع کار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی سرطان توسط اوقاف احداث و پس از تکمیل به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد تا به مردم خدمت‌رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز