خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی:

بازار تاریخی اراک از بارش‌های بهاری در امان ماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۷۴

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اقدامات به موقع میراث‌فرهنگی و کسبه سبب شد تا بازار تاریخی اراک از بارش‌های بهاری در امان بماند و از آسیب جدی به این بازار جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، حسین محمودی با بیان اینکه نم زدگی جزئی در برخی سراهای بازار تاریخی اراک وجود دارد اما نگران کننده نیست، افزود: لازم است با همکاری و هم‌افزایی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، کسبه و مالکان بازار اراک، مرمت اساسی در این مجموعه ارزشمند انجام گیرد.

وی ادامه داد: مرمت یک اقدام مستمر در حفظ بناهای تاریخی و گردشگری است. بر این اساس و برای جلوگیری از خسارت احتمالی در بارش‌ها، باید مسیر آبراه‌های بام بازار تاریخی اراک از مسیر اصولی و کارشناسی انجام شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث‌فرهنگی و 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اراک برای مرمت بازار تاریخی اراک هزینه شد.

محمودی تصریح کرد: بازار تاریخی اراک مربوط به دوره قاجاریه با 20 سرا و تیمچه است، که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند. این اثر ارزشمند تاریخی، دهم آبانماه 1355 با شماره ثبت 1285 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز