خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

باغداران و گلخانه‌داران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۶۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به اخطار افزایش ناپایداری همرفتی و کاهش دما و احتمال این شرایط در روزهای آینده انتظار می‌رود باغداران و گلخانه‌داران استان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا، علی صفری به موضوع بارش برف و باران در استان اشاره کرده و افزود: با توجه به بارش باران و برف و همچنین کاهش دما از روزهای گذشته تدابیر لازم برای اطلاع‌رسانی به باغداران و گلخانه‌داران استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به احتمال وقوع این شرایط در روزهای آینده، باغداران و گلخانه‌داران باید از کودهای آمینواسید پیش از وقوع سرما استفاده کنند. همچنین برای پیشگیری از آسیب به گیاهان و درختان باید از کودهایی با پایه پتاسیم مخصوصا سولوپتاس قبل از وقوع سرما استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: کشاورزان و گلخانه‌داران باید از آبیاری باغات و هرس در این زمان خودداری کنند. از سوی دیگر روشن کردن آتش و ایجاد دود در مناطقی که کاهش قابل توجه دما واقع شود به منظور پیشگیری از سرمازدگی لازم است که باید انجام شود.

صفری تصریح کرد: بازرسی سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها و اطمینان از نبود نقص، بازرسی دستگاه ژنراتور و آمادگی برای استفاده، آماده‌سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و سایر سالن‌ها، از مهمترین مواردی است که باغداران و گلخانه‌داران باید مورد توجه قرار دهند.

وی بیان داشت: اطمینان از استحکام سازه‌ها و بستن دریچه‌های سقفی و کنترل دریچه‌ها کناری گلخانه‌ها ،کنترل و بازرسی پوشش گلخانه‌‎ها و تعمیر مناطق دارای پارگی و آسیب دیده و کنترل بادشکن‌ها و بادبندهای گلخانه‌ها از دیگر مواردی است که باغداران و گلخانه‌داران باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم‌مرغ، از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز