خبرگزاری کار ایران

۶۳ مرکز متخلف حوزه سلامت در خراسان رضوی پلمب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۰۶

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد گفت: ۶۳ مرکز متخلف حوزه سلامت به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی پلمب شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، فرشید وفا در این خصوص اظهارکرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۱۹ هزار و ۵۳۳ بازدید در حوزه سلامت محیط در تمامی شهرهای تابعه این دانشگاه انجام شده که حدود ۱۲ هزار مورد از این تعداد مربوط به شهر مشهد بوده است.

وی بیان کرد: در قالب این بازدیدها پنج هزار و ۳۹۵ اخطار صادر و ۶۵۳ فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد ادامه داد: برخورد با ۲۴۸ دستفروش دوره گرد، معدوم سازی ۲۰ هزار و ۸۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و برگزاری برنامه آموزشی برای ۲ هزار و ۱۶ نفر از پرسنل حوزه اصناف از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.

وی اظهار کرد: پیگیری ۶۸۷ شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و ۱۹۸، ۹۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی، ۸۹۶ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی، ۱۸ هزار و ۲۴۹ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۷۶۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی از دیگر اقدامات انجام شده در این بازدیدها است.

وفا افزود: در طرح سلامت نوروزی با توجه به همزمانی ایام تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان تیم‌های بازرسی و نظارتی سلامت محیط شامل ۲۵۲ بازرس سلامت محیط در مشهد و ۴۴۱ بازرس در سایر شهرهای زیر پوشش دانشکاه علوم پزشکی مشهد بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری اعم از ریلی، زمینی، هوایی، رستوران‌‎ها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی، مساجد و اماکن مذهبی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع اقدامات صورت گرفته تاکنون بیش از ۶۰ درصد آن در شهر مشهد و نزدیک به ۴۰ درصد دیگر در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز