خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد؛

آماده‌باش در استان مرکزی به دلیل صدور هشدار نارنجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۲۳

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به شرایط آب و هوایی پیش رو در این استان، گفت: به دلیل ناپایداری هوا و پیش‌بینی تشدید بارش‌ها برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار سطح نارنجی شماره 17 در سطح استان مرکزی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، امید محترمی افزود: در پی صدور هشدار سطح نارنجی برای این استان و پیش‌بینی تشدید بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند و با تشکیل جلسات مدیریت بحران، تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 900 تیم امدادی، انتظامی، خدماتی و ... برای خدمت رسانی به مردم در شرایط جوی پیش رو در آماده باش هستند، ادامه داد: با توجه به ناپایداری هوا و صدور هشدار نارنجی مرخصی مدیران عضو ستاد مدیریت بحران لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، نوار جنوبی و نوار غربی استان مرکزی بیشترین حجم بارش‌ها را خواهد داشت و پیش‌بینی شده در برخی مناطق استان تا 50 میلیمتر بارش باران به ثبت برسد و احتمال کاهش یا افزایش میزان بارش‌ها با توجه به تغییرات جوی دور از انتظار نیست.

محترمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار قرار داریم و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی وجود دارد، احتمال وقوع سیلاب به صورت نقطه‌ای در مسیل‌ها و رودخانه های استان پیش‌بینی می‌شود. به علت آنکه خاصیت بارش‌ها، همرفتی است نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که کدام نقاط استان قطعا سیلابی خواهد شد.

وی بیان داشت: باید در نظر داشت که رفتار اینگونه بارش‌ها غیرقابل پیش‌بینی است. علاوه بر سامانه‌ای که هم اکنون استان مرکزی و دیگر نقاط کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی 2 سامانه بارشی دیگر در تعطیلات نوروز در راه است، لذا وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تأکید کرد: با توجه به رهاسازی آب سدها و آب بندان‌ها، ساکنین پایین‌دست باید از استقرار در مسیل‌ها خودداری کرده و اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانال‌های ارتباطی مطمئن اخذ کنند.

محترمی ابراز داشت: از عموم مردم درخواست می‌شود با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها، بالازدگی سطح آب در سطح مسیل‌ها، شکستن پل‌ها و مسدود شدن محورها، نسبت به رعایت توصیه‌های ایمنی اقدام کنند و از ترددهای غیرضروری در سطح جاده‌ها اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: به علت در پیش بودن ناپایداری هوا در روزهای آینده بارش باران برای روزهای انتهایی سال جاری و روزهای ابتدایی سال آینده پیش‌بینی شده و احتمال خطرات مختلف برای مسافران نوروزی، کشاورزان و سایر کاربران جاده‌ای متصور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در پایان گفت: اجتناب از سفرهای غیرضروری در بازه زمانی هشدار، عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب و زمین لغزش و رانش هستند، توجه عشایر و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان، عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب، عدم استقرار در زیر درختان یا مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، مدیریت زمان و مسیر در سفرهای نوروزی با توجه به هشدارهای صادره، عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل انسداد جاده‌های اصلی در صورت نیاز و توجه به دستورات پلیس و دستگاه‌های عملیاتی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر از جمله توصیه‌های ضروری در این شرایط است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز