خبرگزاری کار ایران

ورود سامانه بارشی به خوزستان از امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۰۱۳

وقوع بارش‌های سیل‌آسا

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی وارد استان می‌شود و با توجه به میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ دوشنبه بیست و هشتم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جوِ استان نسبتاً پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قله‌ها مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود، با توجه به میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. پنجشنبه جوِ پایداری در سطح استان خواهیم داشت. سامانه بارشی بعدی طی روز جمعه استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته هندیجان ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و به بیشینه دمای اهواز ۲۹ و کمینه دمای آن ۱۵.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

پیش از این هواشناسی استان خوزستان برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار قرمز هواشناسی به علت بارش‌های سیل‌آسا صادر کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز