خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

کشفیات پلیس امنیت اقتصادی قزوین به بیش از چهار همت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۵۸

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در سال جاری در حوزه امنیت اقتصادی و قاچاق ۸۷۰ فقره پرونده داشتیم که ارزش ریالی آن‌ها ۴.۵۲۳.۳۷۶.۳۹۵.۸۹۴ تومان بود که معادل بیش از چهار همت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری فرمانده انتظامی استان، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانده انتظامی برگزار شد.

سردار علی ابراهیمی در این نشست گفت: سال ۱۴۰۳ با شعار "آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت" آغاز می‌شود و باتوجه به تقاون نوروز و ماه مبارک رمضان، تلاش و آمادگی ما کامل خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتظامی اظهار کرد: در سال جاری با وجود تجمعات مختلف شرکت‌های خودرویی، سالگرد اعتراضات سال گذشته، راهپیمایی‌ها و اعیاد مختلف، اربعین و مراسم‌های محرم، انتخابات و چهارشنبه پایان سال، آمادگی ۱۰۰ درصد داشته و در کنار مردم بودیم.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین گفت: تردد ثبت شده در سال جاری ۳۱۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۵۹۸ خودرو بود که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

فعالیت 70 تیم انتظامی و جهادی در طرح ترافیکی نوروزی

وی عنوان کرد: در طرح نوروزی که از فردا آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ادامه دارد، روزانه ۴۰ تیم انتظامی و ۳۰ تیم جهادی در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند که حضور در ۳۶ نقطه پرتردد و حساس، پررنگ‌تر خواهد بود.

ابراهیمی اظهار کرد: در مجموع کشور، آمار تصادف‌های منجر به فوت بالا است و در قزوین هم میزان فوتی‌های ناشی از تصادف، افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در تصادف‌های درون شهری ۵۲ فوتی ثبت شده، تصادف‌های جرحی کاهش ۲۲ درصدی و تصادف‌های خسارتی هم بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: رانندگان پرخطر و مخاطره‌آمیز شناسایی شده‌اند، برای اولین بار آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان راه‌اندازی و ۶۵ هزار خودرو و ۷ هزار و ۵۰۰ موتورسیکلت شماره‌گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار دستگاه ساخت پلاک در مرکز تعویض پلاک استان راه‌اندازی شده و بلافاصله پلاک‌ها ساخته و نصب می‌شود.

کشف بیش از سه تن مواد مخدر در استان

مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه مواد مخدر، ۳ تن و ۶۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که ۱۳ درصد رشد داشته، ۳ هزار و ۷۰۰  نفر متهم اعم از قاچاقچی و یک‌هزار و ۸۹۰ نفر معتاد هم دستگیر شده‌اند که حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها متجاهر بودند.

وی ادامه داد: 8 باند مواد مخدر در استان منهدم شده، همچنین بیش از یک‌هزار مورد طرح‌های پاکسازی اجرا و بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو و ۴ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است.

ابراهیمی با اشاره به حوزه سرقت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار و ۴۰ نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده  که ۶ هزار و ۱۳ نفر آنان سارق بوده‌اند.

نصب پابند الکترونیکی برای سارقان سابقه دار

وی بیان کرد: بعد از تعطیلات نوروز برای افرادی که چهار بار سابقه سرقت و دستگیری داشته باشند پابند الکترونیکی نصب می‌شود تا بر آن‌ها نظارت وجود داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: ۵۹ باند سارقین که عمدتا درحال حرکت و خارج از استان بودند، شناسایی و منهدم شدند؛ همچنین ۴۰۲ مورد کشف جعل و ۷۴۰ مورد کشف کلاهبرداری داشتیم.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین با اشاره به تماس‌های صورت گرفته با مرکز فوریت‌های پلیسی اظهار کرد: ۷۴۲ هزار و ۶۳۳ تماس تلفنی با ۱۱۰ داشتیم که ۲۷۵ هزار و ۶۳۰ مورد منجر به عملیات شده است.

وی اضافه کرد: ۶۷ هزار و ۷۲۰ مورد مراجعه حضوری داشتیم و به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ مورد تماس ۱۱۰ داریم و نزاع و درگیری اولین اولویت ما است.

ابراهیمی درباره جرایم فضای مجازی گفت: ۲ هزار و ۶۵ فقره مرجوعه قضایی به پلیس فتا داشتیم که یک‌هزار و ۹۱۹ فقره از آن‌ها کشف، متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند، ۱۴۸ نفر از مجرمین اینترنتی هم توسط عاملین پلیس فتا شناسایی شده است.

وی ادامه داد: کلاهبرداری، برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین آمار جرایم اینترنتی بوده و ۲۰ مورد تخلف انتخاباتی هم در فضای مجازی شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به حوزه امنیت اقتصادی بیان کرد: رسیدگی به ۹ فقره پرونده کلان اخلال در حوزه شرکت‌های خودرویی به میزان ۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان جذب سرمایه از ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر را در استان داشتیم.

وی ادامه داد: افزایش ۲۶۷ درصدی پرونده عمده و کلان قاچاق، افزایش ۴۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده، افزایش ۹۷ درصدی خودروهای شوتی از دیگر اقدامات انتظامی در استان است؛ در این حوزه ۹۴ دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شده است که ۱۶ مورد آن به نفع سازمان کاشف مصادره شده است.

مراجعه حدود 210 هزار نفر به پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان

مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: مراجعین ما به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ۲۰۹ هزار و ۹۷۴ نفر بوده که برای ۷۴ هزار و ۳۸۱ مورد تشکیل پرونده شده، ۲۸ هزار مورد آن به مشاوره‌ها ارجاع و بیش از ۱۶ هزار مورد به مصالحه منجر شده است.

ابراهیمی گفت: ۳۹ نفر از افرادی که با سلاح سرد و گرم مخل امنیت بودند دستگیر و با آن‌ها قاطعانه برخورد شده است؛ امنیت، آرامش و آسایش در جامعه خط قرمز پلیس است.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از جرایم، توجه به سه حوزه اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از ابزار هنر آموزش‌های مختلف ارائه شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره برده‌اند، بیش از ۷۳ درصد به مصالحه منجر شده که عمده پرونده‌ها در حوزه نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی بوده است.

ضرورت ایمن سازی منازل پیش از سفر

وی با بیان اینکه سرقت ار موارد مهم در استان است، گفت: باتوجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، لازم است افراد نسبت به ایمن سازی منازل مسکونی اقدام کنند، همچنین درصورتی که قصد سفر چند روزه دارند طلا و پول‌ها را در جای امن قرار دهند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین گفت: از روز پنجشنبه با رانندگان حادثه ساز و پرخطر که بخواهند امنیت را تحت تاثیر قرار دهند به شدت برخورد می‌شود و مواردی مانند محدودیت گواهی‌نامه و توقیف خودرو تا پایان تعطیلات اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسوارانی که رانندگی ایمن داشته باشند اهدا می‌شود، همچنین تخفیف بیمه و سایر مشوق‌ها هم بریا رانندگان ایمن در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی بیان کرد: از نوروز امسال کروکی کاغذی حذف خواهد شد و به صورت آنلاین به بیمه‌ها و  کلانتری‌ها ارسال می‌شود که سرعت خدمات دهی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز