خبرگزاری کار ایران

باغشهر ایران دوباره احیا می‌شود؛

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تملک باغات قدیمی تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۵۳

شهردار تبریز از احیای باغشهر تبریز با تملک باغات قدیمی و تبدیل آن به پارک‌های موضوعی و تخصصی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهر یکی از اولویت‌های برنامه‌ای مدیریت شهری فعلی است که در کنار این موضوع توجه ویژه‌ای به حفظ فضای سبز موجود و باغات قدیمی شهر داریم.

وی در رابطه با تملک باغات قدیمی شهر و تبدیل آنها به پارک‌های موضوعی و تخصصی نیز گفت: صیانت از فضای سبز موجود شهری و تملک و تبدیل باغات قدیمی به پارک‌ میثاق ما با مردم است و در این راستا اقدام به شناسایی باغات قدیمی در نقاط مختلف شهر کرده‌ایم.

هوشیار با اشاره به تملک سه هکتاری باغ چلبی با ۲۹۲ میلیارد تومان هزینه اظهار کرد: باغ چلبی در یکی از نقاط ارزشمند شهر قرار دارد که شهرداری تبریز در راستای حفظ و توسعه این باغ اقدام به تملک آن و تبدیل به پارک تخصصی کودک و نوجوان کرده است.

وی در این رابطه اضافه کرد: در ادامه تملک باغات چلبی، باغ ۲ هکتاری پیرامون این باغ نیز در برنامه تملک شهرداری تبریز در ماه‌های آتی قرار دارد.

شهردار تبریز همچنین تملک ۷۰ هکتاری باغات لاله و تبدیل آن به مجموعه فرهنگی، خدماتی شهربانو را پروژه بزرگ دیگر شهرداری تبریز بیان کرد و گفت: از جمله پروژه های عمرانی مهم سال آتی می توان به احداث مجموعه فرهنگی خدماتی شهربانو با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اشاره کرد که در محل باغات تملک ‌شده لاله اجرا می‌شود.

هوشیار در رابطه با آخرین وضعیت ساماندهی پارک باغشمال نیز گفت: بر اساس توافق با لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان، بزرگترین پادگان درونشهری تبریز تبدیل به بزرگترین پارک درونشهری  با کاربری‌های فرهنگی، علمی و فضای سبز شده است.

وی اضافه کرد: فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع سال گذشته تحویل شهروندان شده و در ادامه ساماندهی پارک باغشمال، فاز دوم آن با ۵۳ هزار مترمربع مساحت در حال اجرا شدن است.

شهردار تبریز تأکید کرد: همچنین در راستا احیای هویت تاریخی این محل، عمارت کلاه‌فرنگی باغشمال نیز در ضلع شمالی پارک در دست اجرا قرار دارد.

هوشیار تملک و احیای پارک بزرگ تبریز را بزرگترین پروژه تملک باغات معرفی و افزود: پارک بزرگ تبریز به مساحت ۶۰۰ هکتار یکی از پروژه های مهم مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز غرب تبریز است که به صورت مشترک توسط شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیا احداث می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر آنچه در توان داریم برای احیای باغشهر تبریز و همچنین افزایش سرانه فضای سبز شهری خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز