خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان:

طرح‌های صنعتی قزوین زمینه اشتغال 16 هزار نفر را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۵۱۵

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: با افتتاح طرح‌های صنعتی در دست اجرا تا پایان سال آینده زمینه اشتغال 16 هزار و 368 نفر فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست صنعتگران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان قزوین با معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.

محسن رستمی در این نشست گفت: درحال حاضر 900 طرح صنعتی در استان قزوین در دست اجرا است و پیشرفت فیزیکی دارد که 77 طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد تومان است.

مدیرکل صمت استان قزوین بیان کرد: تا پایان امسال 5 طرح و در نیمه اول سال آینده 14 طرح به بهره‌برداری می‌رسد، در نیمه دوم سال آینده نیز 36 طرح با 100 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی یادآورشد: در استان قزوین 19 شهر و ناحیه صنعتی داریم که 2 هزار و 600 واحد تولیدی در آن‌ها مستقر شده و فعالیت می‌کنند و حدود یک‌هزار و 500 واحد نیز خارج از این محدوده‌ها فعالیت دارند.

این مسئول افزود: برای تامین منابع مالی مورد نیاز بخش صنعت از محل تبصره 18 سهم استان 350 میلیارد تومان بود که 700 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است.

وی اظهار کرد: در استان قزوین 6 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش، حدود 4 هزار میلیارد تومان بای سرمایه ثابت و 250 میلیون یورو سرمایه ارزی مورد نیاز است که باید تامین شود.

رستمی یادآورشد: در بخش تجاری و بازرگانی تعداد 669 کارت بازرگانی صادر شده و 91 اتحادیه و 5 اتاق اصناف و 44 هزار واحد صنفی نیز فعالیت دارند.

مدیرکل صمت استان قزوین تصریح کرد: امسال 523 میلیون دلار صادرات داشتیم که با 12 درصد کاهش روبرو شدیم اما واردات برخی کالاها از جمله ماشین آلات صنعتی تا 41 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز