خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز درختکاری؛

چندین اصله نهال با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و ائمه جمعه استان غرس شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۳۴۷

نماینده عالی دولت در استان البرز همراه با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان همزمان با روز درختکاری به غرس نهال پرداختند.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در حاشیه مراسم غرس نهال بمناسبت روز درختکاری که روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان در محمدشهر صورت گرفت،  این سنت حسنه را برگرفته از فرهنگ ایرانی و تاکیدات دینی برشمرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) هر سال در این روز با توجه و تاکید ویژه ای به غرس نهال می پردازند.

عبداللهی گفت: دولت سیزدهم نیز با تدوین برنامه کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در این راستا برنامه محور ورود کرده است. 

وی افزود: گسترش درختکاری و حفاظت از محیط زیست متضمن تداوم هوای پاک بویژه در کلانشهرها، نقاط پرجمعیت، صنایع و... است.

استاندار البرز گفت: در استان البرز سهم قابل ملاحظه ای از تامین نهال های مورد نیاز کشور با توجه به اقلیم استان را عهده دار بودیم و برش استانی طرح یک میلیارد درخت نیز ابلاغ شده و در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: توسعه کشت گلخانه ای نیز از دیگر اهداف استان در جهت حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی محسوب می‌شود که با اهتمام ویژه ای بدنبال اجرای آن هستیم.

عبداللهی گفت: در نقاطی که کانون ریزگرد استان محسوب می شوند چند اقدام مهم پیشگیرانه در حال اجرا است. 

وی افزود: شهرک های صنعتی استان نیز مکلف شدند که طبق قانون نسبت به اجرای فضای سبز در محوطه خود اقدام کنند.

عبداللهی گفت: از صاحبان صنایع خواستیم که در صورت عدم امکان کاشت درخت و فضای سبز در واحد خود، برای تحقق تعهداتشان در مناطق تعیین شده اقدام کنند. 

وی افزود: امید است با توجه به اشراف مسئولان استان و تعامل و حمایت ائمه جمعه استان بتوانیم در جهت توسعه و نگهداری فضای سبز استان اقدامات موثری رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز