خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید استان:

۱۱ عنوان برنامه شاخص به مناسبت هفته شهید در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۲۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: میز خدمت معاضدت حقوقی، تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ایثارگر، ویژه برنامه بزرگداشت شهدا از جمله برنامه‌های هفته شهید است و درمجموع ۱۱ عنوان برنامه شاخص خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سمیه اسمعیلی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت روز بزگداشت شهدا و هفته شهید در سالن جلسات این نهاد برگزار شد‌، گفت: همه ما مدیون خون پاک شهدا و ایثارگران هستیم که باعث انقلاب شدند و ثمره آن را یازدهم اسفند ماه پای صندوق‌های رای دیدیم و علی‌رغم مشکلات فراوان و تبلیغات منفی، حضور پررنگی رقم خورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: بنیاد شهید باید در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی به ایثارگران خدمت رسانی داشته باشد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار برنامه و یادواره در سطح استان انجام شده، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله برنامه‌های صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: اعزام ۳ هزار و ۳۰۰ ایثارگر به اردوهای یک روزه و همچنین اعزام به عتبات عالیات از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده است.

وی عنوان کرد: تهیه مستندهای مرتبط با شهدا و ویدئوکلیپ‌ها از مواردی است که به آن پرداخته شده و درمجموع در دولت سیزدهم ۲۱ هزار مورد محتوا تولید و در فضاهای مجازی بنیاد شهید بارگذاری و منتشر شده است.

طرح جامع گلزار شهدا در قزوین اجرا می‌شود

اسمعیلی اظهار کرد: طرح جامع گلزار شهدا با چند مشاور بررسی و به فاز نهایی تایید رسیده و در سال پیش رو اجرایی خواهد شد، قزوین جزء پنج استان برتر در حوزه گلزار شهدا است باوجود این شرایط ایده‌آل نیست و باید بهبود پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: در طرح جامع فضاهای مختلفی برای گلزار شهدا درنظر گرفته شده که شامل ایجاد حسینیه، بهسازی و اصلاح هندسی است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی خانه خلاق برای حمایت از نخبگان جامعه ایثارگر از مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت، افزایش حقوق و افزایش سه برابری هزینه کمک معیشت و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی هم اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ۶ هزار و ۲۷۷ نفر پایش سلامت شده‌اند، همچنین تجهیزات پزشکی هم برای جانبازان و ایثارگران تهیه شد.

وی ادامه داد: ۳ هزار میلیارد ریال وام مسکن برای خانواده‌ها و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به خانواده‌های ایثارگر پرداخت شده است. 

این مسئول بیان کرد: در قالب طرح سپاس ۱۷ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر انجام شده است و تمام خدمات هم به‌صورت الکترونیکی قابل انجام است.

تاکید بر ارتقای سطح محتوا برای برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌ها

وی با اشاره به برنامه‌های هفته شهید گفت: طرح غرس نهال به نیت ۲۲ شهید غریب در اسارت امروز برگزار شد، در سال آینده هم کنگره ملی مربوط با این شهدا برگزار می‌شود.

اسمعیلی ادامه داد: شهدای غریب در اسارت، شهدایی هستند که در طول اسارت خود به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: در برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌ها در کنار حضور بالای شرکت کنندگان به تولید محتوای مناسب هم تاکید داریم و این رویکرد از یک سال گذشته مشهود است.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید تنها دستگاهی نیست که کار فرهنگی انجام می‌دهد و باید سایر دستگاه‌ها هم به این موضوع توجه داشته باشند؛ البته بنیاد فعالیت تخصصی‌تری را در این حوزه به عهده دارد.

شانزدهم تا بیست و دوم اسفند ماه به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز