خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛

کاهش 65 درصدی بارش ها در فارس نسبت به میانگین 55 ساله

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۷۲۴

فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در فارس اولویت کارشناسان

نشست هم اندیشی با محافل دانشگاهی به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب مطرح با حضور مدیر ان و کارشناسان آب منطقه‌ای فارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شد، در این نشست فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب به عنوان یک اولویت مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس،  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در حاشیه این نشست ضمن تشریح وضعیت منابع آبی استان گفت: محافل دانشگاهی با عنایت به جایگاهی که بواسطه ارتباط نزدیک با قشر تاثیر گذار دانشجو و نیز اجتماع  دارند می توانند در موضوع بسیار مهم فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب کمک رسان باشند. 

سیاوش بدری ادامه داد : میانگین بارش 55 ساله استان فارس 303 میلیمتر است که با لحاظ واقعیت اقلیم خشک و نیمه خشک فارس، در سال آبی فعلی نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 65 درصدی نشان می دهد.

  وی افزود: اما با قناعت و صرفه جویی بهره برداران  و بکار گیری روش های نوین آبیاری و همچنین رعایت  الگوی کشت از طریق مساعدت دستگاه های اجرایی مرتبط و  بخصوص محافل دانشگاهی می توان جامعه  را با این واقعیت‌ها  سازگار کرد؛ هر چند تا پایان سال آبی انتظار بارش های بیشتری داریم.

کاهش 65 درصدی بارش ها در فارس نسبت به میانگین 55 ساله

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد: تحویل حجمی آب به بهره برداران از طریق نصب کنتور بر روی  کلیه چاه ها در استان با جدیت دنبال شده، جلوگیری از افزایش برداشت از چاه های پروانه دار در مدیریت مطلوب منابع آب تاثیر بسزایی دارد.

حمید رضا حیدری رییس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس  نیز در این نشست با اشاره به تجهیز بیش از 20 هزار  حلقه چاه به کنتورهای حجمی در سخنانی افزایش تعامل بین دانشگاه و شرکت آب منطقه ای را خواستار شد.

صدیقه حسن زاده رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی نیز گفت: دانشگاه ها با توجه به ضرورت به روز شدن  در مسایل و مباحث علمی، همیشه توانایی و قابلیت بسیار خوبی در مشاوره به دستگاههای اجرایی دارند. 

مسعود نوشادی از دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز هم با اشاره به روند خوبی که آب منطقه ای در مبحث  سخت افزاری شامل احداث سدها و حوضچه های تغذیه مصنوعی دارد گفت:  همگی ما در امر  مهم نرم افزاری یعنی فرهنگ سازی و آموزش بهینه مصرف کردن نیاز به کار و تمرکز بیشتری داریم.

ماریا خسروی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شیراز نیز طی بیاناتی با اشاره به قابلیت دانشگاه آزاد در ساخت تولیدات پویانمایی برای فرهنگی سازی در این زمینه اعلام، آمادگی  کرد.

بهنام ژیانی، یوسف حسن شاهی و عزت الله رضایی نیز  به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سخنانی به لزوم حفاظت کیفی آب بهداشتی اشاره کردند و پیشنهاد اتی ارایه دادند.

در پایان جلسه محمد مهدی شریفی نماینده مجری طرح فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش مصرف بهینه آب ضمن سپاسگزاری از مدعویین به دلیل قبول دعوت گفت: جلسات اینچنینی با کیفیت هر چه بهتر در آینده  بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و شرکت آب منطقه‌ای فارس انتظارهمکاری از سوی دانشگاه و محافل دانشگاهی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز