خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

استفاده بیش از 398 هزار خانوارهمدانی از طرح کالابرگ الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون ۳۹۸ هزار و ۵۸۳ خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالاهای اساسی کرده اند.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از خانوارهای مشمول از کالا برگ الکترونیک استفاده کردند اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته، هزار و ۶۴۷ پایانه فروشگاهی در قالب فروشگاه‌های زنجیره ای و صنفی در سطح این استان در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می کنند و از این فروشگاه ها تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تراکنش به ثبت رسیده است که پوشش قابل قبولی است.

وی ادامه داد: در قالب کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوارهای دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر ۵۰ درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشه باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال ارتقای سلامت خانواده‌ها و کمک به دهک‌های پایین جامعه است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت اجرا می شود.

شعبانی گفت: طرح جدید کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دولت به دنبال مهار تورم به خانوارهای یارانه‌بگیر که کالا خرید کنند یارانه تشویقی می‌دهد،تصریح کرد: در طرح فجرانه مبلغ تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و دهک‌های درآمدی یک تا سوم که چهار میلیون ریال یارانه می گیرند، در طرح تشویقی به شرط خرید در طرح کالابرگ مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و دهک‌های چهار تا هفت به سه میلیون ریال یارانه دریافتی، به شرط خرید در طرح کالابرگ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه دریافت می‌کنند.

شعبانی اظهار کرد: برخی فروشگاه‌های همدان، در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک مرتکب تخلف شده و مردم را مجبور می‌کنند کالاهای دیگر (غیر از طرح کالابرگ) دریافت کنند.

وی تاکید کرد: مردم در طرح کالابرگ می‌توانند از همه برندها خرید کنند، اگر فروشگاه‌ها مردم را مجبور به خرید برند خاصی کنند تخلف است و برخی فروشگاه‌های همدان دچار تخلف شدند که با آنها برخورد می‌شود.

شعبانی از مردم خواست از فروشگاه هایی که نرم افزار "شما" (مربوط به کالابرگ الکترونیکی) در آن نصب شده باشد خرید کنند و برای سهولت در خرید از حضور و خرید چند فروشگاه خودداری کنند تا مجبور به تحمل صف‌های طولانی و اتلاف وقت خود نباشند.

شعبانی از مردم خواست هر گونه تخلف در طرح کالابرگ الکترونیک را به اداره صنعت، معدن و تجارت یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گزارش کنند و یا با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز