خبرگزاری کار ایران

مخبر خواستار بسیح همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۹۴۲

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت سیل اخیر در این استان را بررسی کرد و بسیج همه جانبه امکانات و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای کمک به حادثه دیدگان را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در این ارتباط های تلفنی با اشاره به گزارش های واصله و حضور مسئولان ارشد دولت در آن استان، ارزیابی دقیق مناطق سیل‌زده و امکانات لازم جهت امدادرسانی و اسکان اضطراری حادثه دیدگان را ضروری دانست و از مسئولان اجرایی استان خواست نیازهای ضروری جهت پشتیبانی و رفع کمبودهای احتمالی را هرچه زودتر گزارش کنند.

وی با توجه به پیش بینی های جدید برای بارش در روزهای آینده، آمادگی همه دستگاه های اجرایی و امدادی و استان های معین را خواستار شد و بر ضرورت تخلیه روستاهای در معرض خطر و پیشگیری از هرگونه تلفات جانی تاکید کرد.

مخبر با اشاره به ضرورت بهره گیری بیشتر از امداد هوایی با توجه به گستردگی منطقه، اتصال سریع خطوط برق رسانی، ترمیم راه های مواصلاتی و تامین ماشین آلات موردنیاز، از صدور دستورات لازم به وزرا و مسئولان مربوطه برای پشتیبانی بیشتر خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ارزیابی سریع خسارات احتمالی را پس از بازگشت به حالت عادی ضروری دانست تا هیات دولت جهت جبران خسارات وارده به زیرساخت ها و اموال مردم اعتبارات لازم را تصویب کند.

همچنین در این تماس های تلفنی، وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده ارائه کردند.

به گزارش ایلنا، بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان را بسته است که بازگشایی مسیرها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز