خبرگزاری کار ایران

"محمد صالح جوکار " از حوزه یزد به مجلس شورای اسلامی راه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۴۹

نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن اعلام و بر اساس آن "محمد صالح جوکار " از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش ایلنا از کمیته تبلیغات و ستاد اطلاع رسانی انتخابات شهرستان یزد، محمد صالح جوکار در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن با ۸۱ هزار و ۶۳۴ رای از مجموع ۱۸۷ هزارو ۳۹۰ رای به عنوان نماینده مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

محمدصالح جوکار فرزند باقر متولد ۱۳۳۶ در شهر یزد، او تحصیلات مقدماتی را در شهر یزد گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته زیست شناسی در دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. هنگام انقلاب مسوول بسیج یزد شد و در سال ۱۳۶۲ و در هنگام انقلاب فرهنگی همزمان با ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشت.

بعد از پایان دوران جنگ او در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علو پزشکی اصفهان در رشته بافت شناسی پذیرفته شد. تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، و چند شهر دیگر را به عهده داشت. در این سال در رشته تهدیدات امنیت ملی در دانشگاه دفاع ملی پذیرفته شد.

جوکار در سال ۹۰ در نهمین دوره و سال ۱۳۹۸ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، به عنوان نماینده مردم یزد در مجلس انتخاب و هم اکنون نیز رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورهای مجلس، دبیر فراکسیون گردشگری، رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس می باشد.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است؛ همچنین از سه نامزد تایید شده برای مجلس خبرگان در استان یزد، یک نفر به این مجلس راه می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز