خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۳۰

رئیس ستاد انتخابات کردستان نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی رمضانی روز شنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: از یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۶۹ واجد شرایط در استان، ۳۹۰ هزار و ۸۶ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

وی مجموع آرا اخذ شده در حوزه انتخابیه بیجار را ۳۷ هزار و ۹۷۷ رای عنوان کرد و افزود: از این رقم ۳۵ هزار و ۶۹۵ رای صحیح بود و علیرضا زندیان با ۱۰ هزار و ۵۰۴ رای، منتخب مردم شد.

رئیس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان نیز ۷۶ هزار و ۷۲ رای اخذ شد که ۷۰ هزار و ۱۶۳ رای صحیح بود و محمدرسول شیخی زاده با ۱۷ هزار و ۴۵۸ رای به عنوان منتخب مردم در مجلس معرفی شد.

رمضانی با بیان اینکه نتایج سایر حوزه های انتخابیه و مجلس خبرگان رهبری نیز تا ساعاتی دیگر و با تایید شورای نگهبان اعلام می شود، ادامه داد: ۲۵ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای انجام دادند.

به گزارش ایلنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته و ۱۳۳ نامزد باقی ماندند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز