خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای تولید دام سبک در واحدهای پرواربندی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۷۸۶

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای سال جدید تولید دام سبک در واحدهای پروابندی در دستور کار قرار گرفته و وضعیت تولید دام سبک در استان بهتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عزتی در نشست سراسری قرارگاه امنیت غذایی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون رأس دام سبک در استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۴۰۰ هزار رأس مولد هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای پرواربندی ۱۵۰ هزار رأس بره نر در استان در دست اقدام است که در تلاش هستیم تا این مهم بزودی محقق شود.

وی عنوان کرد: رویکرد تولید و تامین گوشت قرمز در استان باید تغییر کند؛ فعال سازی واحدهای دامداری در استان و برنامه افزایش تولید گوشت قرمز به طور جدی در دست پیگیری این معاونت قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ایجاد زیرساخت لازم جهت تولید گوشت قرمز مورد نیاز وجود ۳۷۵ واحد پرواربندی گوساله و ۹۸ واحد پرواربندی بره واحدهای سنتی موجود در روستاها، امکانات تولید دام پای پروار شامل گوساله و بره نر، فعال سازی واحدهای پرواربندی غیرفعال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای فعال سازی این واحدهای برنامه ریزی لازم انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز