خبرگزاری کار ایران

طی یازده ماه امسال:

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۷ میلیارد کیلووات ساعت گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۸۵

نیروگاه شهید سلیمی نکا در یازده ماه گذشته حد ۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۵۸ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر گفت: در ماه بهمن، واحد ۲ بخار به جهت انجام تعمیرات نیمه اساسی به مدت ۲۱ روز و واحد ۲ گازی به دلیل بازدید دوره‌ای و در ادامه تعمیرات غیرمترقبه به مدت ۱۶ روز در مدار تولید نبود و لذا با درنظرگرفتن خروجهای اضطراری واحدها و محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز و نیز کاهش سطح آب دریا در واحدهای بخار، بیش از ۵۰۱ میلیون و ۶۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۷۴ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۶ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، افزود: در این مدت بیش از ۹۰ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف کردن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور ما و به گواه آمار بالا بودن شدت مصرف برق است. بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود می‌توانند کمک کنند تا همه هم‌وطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار می گیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش می‌یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره‌مند می‌شوند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز