خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک سازمان ملی استاندارد ایران و آژانس قانونگذاری فنی و اندازه شناسی روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۱۸۶

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از نشست مشترک با آژانس قانونگذاری فنی و اندازه شناسی روسیه و انعقاد یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مقررات فنی، استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی در بخش های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، مهدی اسلام پناه با اشاره به دیدار با هیات روسیه که برای شرکت در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی متقابل به ایران سفر کرده‌اند، اظهار کرد: بعد از بازدید ما از روسیه و امضای یادداشت تفاهم  در اواخر آگوست ۲۰۲۳ بلافاصله بر تدوین و نهایی سازی  برنامه اجرایی  متمرکز شدیم و  با تلاش و ارتباط مستمر همکاران دو طرف خوشبختانه برنامه اجرایی آماده شده که فردا امضا خواهد شد.

وی افزود: در دیدار با آقای آنتون شالایف رییس آژانس فدرال قانونگذاری فنی و اندازه شناسی روسیه و هیات همراه بعد از بازدید از شرکت ایران خودرو و مرکز تحقیقات و آزمایش آلایندگی خودرو ، نشست یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان فدرال برای مقررات فنی و اندازه شناسی فدراسیون روسیه منعقد شد.

وی در مورد هدف و کاربرد یادداشت تفاهم گفت: ارائه چهارچوبی برای همکاری طرف‌ها در زمینه مقررات فنی، استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی در بخش‌های مختلف است. این یادداشت تفاهم یک معاهده بین المللی نبوده و هیچ حق یا تعهدی رابر اساس حقوق بین المللی ایجاد نمی‌کند.

اسلام پناه با اشاره با حوزه های همکاری دو کشور از استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی، آموزش، یاد کرد و اظهار کرد: این تفاهم نامه برای مدت ۵ سال دارای اعتبار خواهد بود. اعتبار این یادداشت تفاهم به طور خودکار برای دوره‌های ۵ ساله دیگر تمدید خواهد شد مگر یکی از طرف های قصد خود مبنی بر خاتمه آن را شش ماه قبل از انقضای دوره اعلام کنند.

رئیس سازمان استاندارد ملی با اشاره به زمینه های همکاری پیشنهاد شده از صنایع فولاد، باتری و صنایع ذخیره ساز انرژی خودروسازی و استانداردهای آن، صنعت نفت و  گاز ، استانداردهای بخش کشاورزی و حوزه پزشکی(تجهیزات)، صنایع فلزی و‌ حلال نام برد و گفت که چندین ‌کارگروه در ذیل کارگروه  اصلی تشکیل خواهد شد. از جمله آنها، کارگروه باتری های لیتیومی، کارگروه‌ خودرو برای بررسی و‌ پذیرش استاندارهای دوطرف و محصولات کشاورزی مورد مبادله و سایر زمینه ها است.

اسلام پناه با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان فدرال برای مقررات فنی و اندازه شناسی فدراسیون روسیه اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور تقویت همکاری در زمینه مقررات فنی، استاندارد سازی، ارزیابی انطباق واندازه شناسی، تسهیل تجارت، گسترش متقابل گردش مالی تجاری و تبادل اطلاعات با هدف تدوین راهبرد کیفیت در قلمروی دو کشور با در نظر گرفت اصول و قواعد قابل اجرا در زمینه نظارت بر استانداردها و به دنبال ایجاد همکاری سودمند دو جانبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز