خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مطرح کرد؛

کاهش 66 درصدی میانگین بارش در فارس نسبت به 55 سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۱۰

برنامه ریزی برای عبور از اوج مصرف تابستانی

دومین نشست هم افزایی مدیران عامل دستگاه‌های متولی آب و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان فارس در جهت برنامه ریزی و بررسی راه کارها و سایر اقدامات لازم به منظور عبور از اوج مصرف تابستانی آب با حضور مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شیراز و فارس به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در این نشست گزارشی از وضعیت بارندگی سامانه بارشی اخیر  طی روزهای گذشته ارائه داده گفت: میانگین میزان بارش در سامانه بارشی اخیر که از 5 اسفندماه  وارد استان فارس شده است، تاکنون 16 میلیمتر است که بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه برغان واقع در شهرستان مرودشت به میزان 60 میلیمتر است.

سیاوش بدری ادامه داد :میانگین بارش استان فارس در سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402) تا امروز نزدیک 80 میلیمتر است، که نسبت به میانگین بلند مدت (55 ساله) استان 66 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای افزود:بیشترین بارش در سال آبی جاری در ، ایستگاه تنگاب فیروز آباد با 263 میلیمتر ثبت شده است 

وی، ابراز امیدواری کرد در روزها و ماه‌های پیش رو بخصوص فصل بهار شاهد بارش‌های بیشتری در استان فارس باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد :آب پشت تعداد 9 سد در حال بهره برداری استان فارس تا امروز یک هزار و  208 میلیون متر مکعب است و ورودی سد درودزن در حال حاضر 25 متر مکعب در ثانیه است.

محمدرضا دیهیمی مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی آب استان نیز در این نشست ضمن بیان تاکیدات استاندار بر تداوم تشکیل این جلسات افزود: ارائه راه کارهای منطقی و قابل اجرا قبل از  اوج مصرف تابستان 1403 باید در دستور کار قرار گیرد.

 در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب فارس و شیراز گزارش‌هایی در خصوص تامین آب شرب حوزه عملکرد و مشکلات پیش  رو  ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز