خبرگزاری کار ایران

کاهش ۵۰ درصدی مشتریان شیرینی و قنادی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۴۵

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرینی تحت تاثیر افزایش هزینه‌ها، به جرات می‌توان گفت ۴۰ تا ۵۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد فرزانی درباره وضعیت بازار شیرینی مشهد تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت شیرینی از سال گذشته تاکنون، و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم نسبت به سال گذشته به جرات می‌توان گفت ۴۰ تا ۵۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گفته وی، مسلما شیرینی جزء کالا‌های لوکس و فانتزی است و جایی در سبد خرید ضروری مردم ندارد. با کاهش قدرت خرید مردم این موضوع بر بازارحداقلی خرید این محصول تاثیر بیشتری هم خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد یادآور شد: ما عنوان می‌کنیم که افزایش قیمتی در شیرینی نداشتیم چرا که این هزینه‌های ما بوده که ازسال گذشته افزایش یافته است. یک سری از مواد اولیه وارداتی، دستمزد کارگر و هزینه‌های نرخ خدمات در بهای تمام شده محصول تاثیر گذار بوده است وهمه این مواردی که گفته شد درکنار هزینه‌های حامل انرژی افزایش چند برابری داشته است.

فرزانی عنوان کرد: وقتی ما تورم بالای ۳۰ درصد داریم مسلما هزینه‌های ما هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. شکر، تخم مرغ و انواع روغن‌ها از جمله اقلامی است که افزایش قیمت داشته است. زعفران به عنوان یکی از اقلام، افزایش قیمت چشمگیری همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز