خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای البرزی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۸۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز, از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی در وضعیت هشدار سطح نارنجی از عصر پنجشنبه ٢۶ بهمن تا صبح شنبه ٢٨ بهمن خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی مهرور با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای البرزی ها، اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری از عصر فردا پنجشنبه تا شنبه صبح در منطقه البرز مرکزی است که رگبار باران و در پاره ای نقاط به ویژه ارتفاعات رگبار و کولاک برف، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید یخبندان مه آلودگی و کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران در ادامه اثر مخاطره این سامانه را آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، اختلال در تردد های شهری و بین شهری، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده‌ها عنوان کرد.

مهرور توصیه کرد: مسافران از تردد در جاده های کوهستانی به علت خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ پرهیز کرده و کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

وی بر عدم توقف شهروندان در بستر و حاشیه رودخانه ها و مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز