خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

وضعیت شیر باغ وحش مشهد ناشی از سوءتغذیه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۲۶۴

کارشناس بیماری های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شیر نر باغ وحش مشهد که عکس آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دچار لاغری شده، تحت درمان بیماری انگلی با آنتی بیوتیک است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا بنی اسدی در این خصوص اظهارکرد: وضعیت مشاهده شده شیر باغ وحش مشهد به هیچ وجه ناشی از سوء تغذیه نیست و تشخیص بیماری انگلی در این شیر و آغاز درمان از سه هفته قبل انجام گرفته و طی این مدت تا کنون انجام ۲ دوره درمان ضدانگلی برای این حیوان ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که هر دوره درمان ضدانگلی باید با ۱۰ روز فاصله باشد و سپس با نمونه گیری خون وضعیت شیر از نظر بیماری دوباره سنجش شود، سومین دوره نمونه گیری این قلاده شیر به زودی با رسیدن جواب آزمایش خون در صورت نیاز انجام خواهد شد.

کارشناس بیماریهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حیوانات نیز مانند انسان ها دارای تیپ های بدنی هستند و این شیر بیمار نیز دارای تیپ بدنی لاغر است که ابتلا به انگل به صورت طبیعی موجب کاهش وزن بیشتر شیر و نمایان شدن بیشتر لاغری شده است.

بنی اسدی در خصوص چرایی ابتلا به بیماری انگلی این شیر افزود: در شرایط افزایش دمای هوا و محیط زیست حیوانات به طور قطع ابتلا به بیماری های انگلی، وجود حشرات و بیماریهای مرتبط با آنها امری دور از ذهن نیست اما در کنترل ها و نظارت‌های انجام شده موارد غیربهداشتی، آلودگی و یا سوءتغذیه برای این شیر مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: در حالی که سایر حیوانات باغ وحش در سلامت و سطح مطلوبی از تغذیه قرار دارند نمی توان تنها یک حیوان را دچار سوء تغذیه دانست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز