خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی:

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۱۳

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش ۱۰۰درصدی بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری افزایش سه برابری میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری داشته‌ایم که بر این اساس سقف میزان تحویل تسهیلات در سال ۱۴۰۲ برابر ۴۷۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۵۷ میلیون تومان برآورد شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سعید جعفری راد، در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی پروژه رمپ دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان امسال آغاز و دکل مخابراتی مجتمع با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده که ۱۰ میلیارد نیز توسط استاندار سابق مرحوم خرم اختصاص یافته بود.

وی با اشاره به انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان ارزیاب شرکت‌های متقاضی دانش بنیانی، گفت: در ایران ۵ مجتمع پارک کار ارزیابی انجام می‌دهند که یکی از آنها در شمال غرب کشور واقع است.

جعفری راد خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری مشارکت کرده و همچنین به عنوان دبیرخانه وقف فناوری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه در مجموع ۷۹۱ طرح به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت ۵۵۷ طرح انتخاب شد و از این میان ۲ طرح از کشور ترکیه بود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاسیس پردیس علم و فناوری مشترک با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، گفت: مجوزهای لازم از وزارت علوم دریافت و تعرفه گمرکی در حکم مناطق آزاد اعلام شده است.

وی با تاکید بر افزایش ۱۰۰درصدی بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری افزایش سه برابری میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری داشته‌ایم که بر این اساس سقف میزان تحویل تسهیلات در سال ۱۴۰۲ برابر ۴۷۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۵۷ میلیون تومان برآورد شده بود.

وی از جمله دیگر برنامه های این پارک را ارزیابی و عارضه‌یابی استارت‌آپ‌ها و موسسات مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و ایجاد مرکز رشد مشترک در دانشگاه هنر اسلامی تبریز عنوان کرد.

جعفری راد همچنین افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پارک در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، را اقدام قابل توجهی خواند و گفت: ۳درصد از عدد ۴۵۰میلیارد تومان بودجه امور فناورانه استان معادل ۲۰۰ میلیارد تومان سهم پارک بوده و تملک دارایی‌های استان با بودجه ۲۰ میلیارد تومانی انجام شده است.

وی همچنین به حضور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در نشست توانمندسازی جوانان از طریق اقتصاد دیجیتال سازمان شانگهای اشاره کرد و گفت: همچنین جشنواره‌های صنعت کشاورزی و باغداری، جشنواره رویش ایده فناوران سیب مراغه و جشنواره ایده‌های نو در کارآفرینی صنعت کشاورزی با موضوع پسته و زعفران در سال‌جاری برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت توسعه همکاری‌های پارک علم و فناوری با انجمن‌های علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد و گفت: کارگاههای نیمه صنعتی و فضای ۵۰۰ متری کارگاه اشتراکی از جمله برنامه‌های توسعه محور پارک علم و فناوری است.

سعید جعفری‌راد با اشاره به کهنه بودن صنایع استان مثل تراکتور و ماشین‌سازی، گفت: به‌سوز کردن کوره های القایی با هدف پایین آوردن مصرف این کوره ها برای توسعه صنعت استان الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز